×
آخرین اخبار

کُرک و پر طلا ریخت

  • کد نوشته: 13988
  • ۱۳۹۷-۰۸-۲۴
  • 507 بازدید
  • دیدگاه نیوز/رئیس ­کمیسیون تخصصی­ طلا و جواهر گفت: از اول هفته تا کنون ­ شاهد کاهش ۱۳ درصدی قیمت طلا و سکه هستیم. محمد کشتی آرای اظهار داشت: قیمت سکه که در اول هفته ۴ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان بود امروز به ۳میلیون و ۹۲۰ هزار تومان رسید، همچنین قیمت طلا از هر گرم […]

    کُرک و پر طلا ریخت

    دیدگاه نیوز/رئیس ­کمیسیون تخصصی­ طلا و جواهر گفت: از اول هفته تا کنون ­ شاهد کاهش ۱۳ درصدی قیمت طلا و سکه هستیم.

    محمد کشتی آرای اظهار داشت: قیمت سکه که در اول هفته ۴ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان بود امروز به ۳میلیون و ۹۲۰ هزار تومان رسید، همچنین قیمت طلا از هر گرم ۴۲۵ هزار تومان در اول هفته به ۳۶۰ هزار و ۶۰۰ تومان­ رسید.

    وی کاهش قیمت جهانی طلا و کاهش قیمت ارز را دو عامل مهم کاهش قیمت طلا و سکه دانست و گفت: این دو فاکتور بسیار مهم،​ هم زمان کاهش پیدا کرده و باعث افت قیمت ها در بازار شده است.

    کشتی آرای افزود: انتظار می رفت بعد از شروع تحریم در بازار،­ شوک قیمتی داشته باشیم ولی کنترل قیمت ارز توسط بانک مرکزی سبب کاهش قیمت ارز و سکه در بازار آزاد شده است.

    وی ادامه داد: قیمت طلا در بازارهای جهانی از هزار و ۲۳۳ دلار در هر اونس از اول هفته­ به هزار و­ ۲۰۰ رسیده است و این یعنی دو و نیم درصد کاهش قیمت جهانی طلا است.

    رئیس­ کمیسیون تخصصی طلا و جواهر تصری کرد: در طی یک هفته اخیر ۱۳ درصد قیمت سکه و طلا کاهش پیدا کرده است و قیمت ارز نیز طی یک هفته ۸درصد کاهش یافته است.

    وی درباره حباب سکه گفت: حباب سکه نیز که در ­چند روز اخیر بالای ۴۰۰ هزار تومان بود به دلیل­­ کاهش تقاضا و کاهش قیمت ها،­ به حدود ۳۰۰ هزار تومان کاهش پیدا کرده است.

    کشتی آرای اظهار داشت: وقتی قیمت ها روبه کاهش می رود بیشتر مردم فروشنده هستند تا خریدار و همچنین بسیاری از افراد هم دست نگه می دارند که قیمت ها بیشتر کاهش پیدا کند به همین دلیل امروز بازار با سردی و بلاتکلیفی روبه رو بود.

    وی با بیان اینکه تقاضا برای خرید طلا کم ­و قیمت ها در ساعت های اولیه روبه کاهش بوده و قیمت هر سکه صد هزار تومان کاهش داشت، ادامه داد: روند کاهشی قیمت به کنترل قیمت ارز توسط بانک مرکزی بستگی دارد و ما شاهد ثبات قیمت در بازار هستیم.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *