×
آخرین اخبار

کمتر از ۶۰ درصد مردم شمال خوزستان ماسک می‌زنند

  • کد نوشته: 38250
  • ۱۳۹۹-۰۷-۲۲
  • 282 بازدید
  • معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی دزفول گفت: درصد استفاده از ماسک در شهرستان‌های دزفول، شوش و گتوند از بالای ۹۰ درصد به زیر ۶۰ درصد کاهش یافته است. به گزارش دیدگاه نیوز؛ شاپور مسعودی‌فر روز سه شنبه در گفت وگوی رادیویی افزود: شهروندان کمتر پروتکل‌های بهداشتی را می‌کنند و یا به درستی ماسک نمی‌زنند.  وی […]

    کمتر از ۶۰ درصد مردم شمال خوزستان ماسک می‌زنند

    معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی دزفول گفت: درصد استفاده از ماسک در شهرستان‌های دزفول، شوش و گتوند از بالای ۹۰ درصد به زیر ۶۰ درصد کاهش یافته است.

    به گزارش دیدگاه نیوز؛ شاپور مسعودی‌فر روز سه شنبه در گفت وگوی رادیویی افزود: شهروندان کمتر پروتکل‌های بهداشتی را می‌کنند و یا به درستی ماسک نمی‌زنند. 

    وی ادامه داد: متاسفانه در ۲ هفته اخیر، بیماران با حال عمومی نامساعد و سیستم تنفسی درگیر به بیمارستان مراجعه می کنند که این می تواند مشکل ساز شود.

    معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی دزفول اظهارداشت: شهروندان نباید اجازه دهند حال عمومی آنها بد شود زیرا علاوه بر تهدید جان خودشان برای کادر درمان هم مشکل‌ساز می‌شوند. 

    وی افزود: تلاقی کرونا و آنفلوآنزا با هم مشکل ساز می‌شود ولی آمار آنفلوآنزا کمتر است پس پروتکل‌های بهداشتی باید بیشتر رعایت شوند.

    مسعودی فر به شهروندان توصیه کرد به جای اینکه ذهن و نگرانی خود را به دریافت واکسن آنفلوآنزا معطوف کنند به کرونا توجه کنند .

    وی افزود: بزرگترین شائبه ای که در حال حاضر در منطقه ایجاد شده این است که شهروندان به غلط تصور می‌کنند واکسن آنفلوآنزا قرار است آنها را از ابتلا به کرونا مصون دارد در صورتی که این تصور اشتباه است.

    ثبت ۵۸ مورد آنفلوآنزای مثبت در حوزه دانشگاه علوم پزشکی دزفول در سال گذشته

     معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی دزفول بیان کرد: سال گذشته، ۵۸ مورد آنفلوآنزای مثبت در شهرهای دزفول، شوش و گتوند ثبت شد که اصلا نگران کننده نیست.

    وی افزود: افرادی که طحال خود را برداشته اند، افراد بدخیم با سیستم ایمنی مختل، پرسنل دامپزشکی و محیط زیست، مادران باردار، افراد دیابتی، بیماران مزمن زمینه‌ای و پرسنل بهداشتی باید در مرحله نخست واکسن آنفلوآنزا تزریق کنند. 

    مسعودی فر گفت: ۵۰ درصد واکسن مورد نیاز افراد پرخطر تامین شده ولی واکسن هایی که قرار است به بخش خصوصی اختصاص یابد با دستور پزشک قابل دریافت است و متقاضیان باید حدود سه هفته دیگر از بخش خصوصی واکسن را دریافت کنند.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *