×
آخرین اخبار

کسب هفت مدال از رقابت های کشتی آزاد جهان بسیار ارزشمند است

  • کد نوشته: 96487
  • ۱۴۰۱-۰۶-۲۸
  • 226 بازدید
  • همدان- خبر روز- ملی‌پوش سابق و قهرمان کشتی آزاد جام‌جهانی ۲۰۱۲ باکو گفت: کسب عنوان نایب قهرمانی کشتی آزاد جهان با هفت مدال بسیار ارزشمند است و باید به همه اعضای تیم ملی کشتی آزاد خسته نباشید گفت که با همه مشقت‌ها و سختی‌ها روی سکو ایستادند.

    کسب هفت مدال از رقابت های کشتی آزاد جهان بسیار ارزشمند است

    محمدحسین سلطانی روز دوشنبه در گفت وگو باخبرنگار دیدگاه نیوز با تشریح عملکرد تیم ملی کشتی آزاد کشور در مسابقات جهانی صربستان، اظهار داشت: در وزن ۵۷ کیلوگرم خلاء داریم و وزنی است که در آن کشتی گرفته‌ام و در این سال‌ها برخی مربیان میدان را به افرادی دادند که نتوانستند نتیجه بگیرند.

    وی افزود: حسن رحیمی بدون تردید یکی از بهترین‌های این وزن در سال‌های گذشته است و اگر می‌خواهیم مانند این کشتی گیرانی داشته باشیم، باید برنامه ریزی بهتری داشته باشیم.

    سلطانی در خصوص عملکرد رضا اطری در وزن ۶۱ کیلوگرم نیز گفت: اطری چهار دوره در مسابقات جهانی حضور یافته و البته به تازگی در وزن ۶۱ کیلوگرم توانست به مدال برسد هر چند باید زودتر و بهتر از این برای رسیدن به مدال در این سال‌ها عمل می‌کرد.

    وی، رحمان عموزاد خلیلی در وزن ۶۵ کیلوگرم را به عنوان یکی از پدیده‌های مسابقات جهانی صربستان دانست و گفت: رحمان مقابل بهترین‌های جهان عالی ظاهر شد و به نظرم با ۷۰ درصد از توانایی خود توانست تمام حریفانش را شکست بدهد.

    سلطانی خاطرنشان کرد: رحمان در سال‌های آینده به موفقیت‌های ارزنده‌ای دست خواهد یافت و نشان داد از توانایی بسیار بالایی در این وزن برخوردار است.

    این مربی کشتی همدان با اشاره به عملکرد یونس امامی در وزن ۷۴ کیلوگرم گفت: ظرفیت یونس بسیار بالاتر از مدال برنز است هر چند در دیدار رده‌بندی هم اشکالاتی داشت و به نظرم باید بیشتر روی مسایل فنی او کار شود.

    به گفته وی، محمدنخودی در ۷۹ کیلوگرم اگرچه به مدال نقره رسید اما بهتر از این می‌توانست در فینال ظاهر شود و باید روی تکنیک و تاکتیک او بیشتر کار کرد.

    سلطانی ادامه داد: حسن یزدانی در وزن ۸۶ کیلوگرم سرمایه ما است و باید حفظ شود به خصوص اینکه سال آینده با همین حریف آمریکایی که همراه با خود جذابیت را به کشتی آزاد آورده‌اند، رقابت کند.

    وی افزود: در وزن ۹۲ کیلوگرم نیز کامران قاسمپور یکی از ستاره‌های تیم ملی کشتی است و عملکرد او در این مسابقات هم قابل ستایش بود.

    این قهرمان سابق جهان اضافه کرد: قاسمپور مزد زحماتش را گرفت و معتقدم حریف آمریکایی او هم از لحاظ قدرت و آمادگی بدنی به مراتب بالاتر بود اما جسارت و فرصت طلبی ملی پوش کشورمان باعث شد تا این بارهم هم مدال طلا کسب کند.

    وی کشتی محمدحسین محمدیان در وزن ۹۷ کیلوگرم را به دور از تصور دانست و گفت: محمدیان با توجه به پیشینه‌ای که در کشتی دارد، حتی در رده‌بندی هم خوب عمل نکرد و عملکرد او به ویژه برای کسب مدال برنز تعجب برانگیز بود.

    سلطانی از امیرحسین زارع به عنوان یکی از آینده‌های کشتی کشور در سنگین وزن یاد کرد و گفت: حق زارع در ۱۲۵ کیلوگرم بیش از مدال برنز بود و این مسابقات تجربه بسیار خوبی شد تا زارع در جهانی سال آینده و المپیک بهتر عمل کند.

    گفتنی است؛ تیم ملی کشتی آزاد کشورمان در این دوره از مسابقات به هفت نشان رنگارنگ دست یافت و عنوان نایب قهرمانی جهان را از آن خود کرد.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *