×
آخرین اخبار

«چشم آمریکا در خلیج فارس» علیه ایران فعال شد + عکس

  • کد نوشته: 2051
  • ۱۳۹۶-۰۲-۱۷
  • 1150 بازدید
  • نیروی دریایی آمریکا ازتجهیزاتی که برای شناسایی و مراقبت در خلیج فارس به کار گرفته است پرده برداشت که درصدر آنها هواپیمای جاسوسی مدل P-8A پوزئیدون است که به عنوان چشم آمریکا درخلیج فارس به شمار می آید.

    «چشم آمریکا در خلیج فارس» علیه ایران فعال شد + عکس

    به گزارش دیدگاه نیوز از العالم، پوزئیدون نام الهه دریاها و اقیانوس ها در اساطیر یونانیان باستان است. این هواپیما همچنین شکارچی زیر دریایی ها نام گرفته است. زیرا قادر به حمل اژدرهای ضد زیردریایی ها و کشتی ها و همچنین مقابله با مین ها و موشک های دریایی است و در این زمینه از دوربین های بسیار دقیقی بهره می گیرد.

    پوزئیدون قادر است در یک سورتی پرواز از آب های عراق تا خلیج عدن را مورد بازرسی و جستجو قرار دهد. همچنین از دیگر مأموریت های این هواپیمای جاسوسی می توان نظارت بر حمل و نقل دریایی در منطقه خلیج فارس و تحت نظر گرفته کشتی های نظامی ایران و تحت پیگرد قرار دادن کسانی است که آمریکایی ها آنها را تروریست می نامند.

    نیروی دریایی آمریکا اعلام کرده است این هواپیما در عملیات نظارت بر بندر طرطوس در سواحل سوریه نقش داشته است. واشنگتن همچنین ادعا کرده است در اختیار داشتن این هواپیما در آب های خلیج فارس باعث مقابله با زیردریایی های ایران و کنترل تحرکات آنها در آب های منطقه کمک خواهد کرد.

    یادآور می شود نیروی دریایی آمریکا به عنوان یک نیروی بیگانه و مداخله گر در آب های خلیج فارس و سواحل برخی از همسایگان جنوبی ایران حضور دارد و جمهوری اسلامی ایران، بارها خواستار خروج نیروهای بیگانه از منطقه خلیج فارس و تأمین امنیت آن به صورت مشترک توسط همسایگان شده است.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *