×
آخرین اخبار

چرا مجموعه شورا و شهرداری شهر رودزرد ماشین از هر گونه اطلاع رسانی در خصوص عملکرد شهرداری به مردم خودداری می کنند؟

  • کد نوشته: 45478
  • ۱۳۹۹-۰۹-۱۵
  • 1901 بازدید
  • به گزارش خبرنگار دیدگاه نیوز سلیمان کلاه کج عضو شورای دوره های سوم، چهارم و پنجم شهر رودزرد ماشین در خصوص وقایع اخیر این شهرطی گفتگویی اظهار داشت: طبق ماده ۷۳ قانون شورا و شهرداریها از وظایف شورا نظارت بر عملکرد شهرداری می باشد همچنین طبق ماده ۷۶ قانون شورا شهرداریها از وظایف شورا ارائه […]

    چرا مجموعه شورا و شهرداری شهر رودزرد ماشین از هر گونه اطلاع رسانی در خصوص عملکرد شهرداری به مردم خودداری می کنند؟

    به گزارش خبرنگار دیدگاه نیوز سلیمان کلاه کج عضو شورای دوره های سوم، چهارم و پنجم شهر رودزرد ماشین در خصوص وقایع اخیر این شهرطی گفتگویی اظهار داشت: طبق ماده ۷۳ قانون شورا و شهرداریها از وظایف شورا نظارت بر عملکرد شهرداری می باشد همچنین طبق ماده ۷۶ قانون شورا شهرداریها از وظایف شورا ارائه گزارش عملکرد مالی و عمرانی وغیره به عموم مردم می باشد و نیز اینکه طبق ماده ۷۳ چنانچه یک یا چند نفر از اعضای شورای شـهر بـه عملکـرد شـهردار یـا عملیات شهرداری اعتراض یا ایرادی داشته باشند ابتدا توسـط رئـیس شـورا مـوارد را بـه صورت روشن به شهردار تـذکر خواهنـد داد . در صـورت عـدم رعایـت مفـاد مـورد تـذکر ،موضوع به صورت سؤال مطرح می شود که در این صورت رئیس شورا سـؤال را کتبـاً بـه شهردار اطلاع خواهد داد و حداکثر ظرف ده روز پس از ابلاغ ، شـهردار موظـف بـه حضـور
    درجلسه عادی یا فوق العاده شورا و پاسخ به سؤال می باشد.

     کلاه کج گفت :در ابتدای شروع بکار شهرداری رودزرد، شهردار طرح احداث بلوار شهر را مطرح کرد که مورد موافقت شورا قرار گرفت و قرار براین شد که همزمان با ساماندهی و بهسازی کوچه و خیابانهای سطح شهر به صورت مقطعی بلوار نیز احداث گردد اما متاسفانه رئیس شورا و شهردار با در دست داشتن مصوبه بلوار شهر را به حال خود رها کرده و تنها ذکر و دغدغه ایشان شد احداث بلوار. تمام جاده باغملک به رامهرمز که از وسط شهر میگذرد را بدون در نظر گرفتن رفاه و آسایش مردم و بحث های مالی و توان ادارات آبفا، مخابرات، برق و شرکت گاز و اوضاع اقتصادی کشور شخم زده اند. بعضی از راه های ارتباطی به مرکز شهر را مسدود کرد اند، ماه ها آب قسمتی از شهر و کابل های مخابرات را در چندین مرحله قطع کرده اند لوله گاز شهر را با بیل مکانیکی شکستند و هزینه های هنگفتی را به ادارات مربوطه تحمیل کرده اند فاضلاب قسمتی از شهر را به رودخانه و محل تامین آب شرب شهرستان هفتکل و رودزرد هدایت کرده اند. نام شورا و شهردار جهادی به خود دادند و خود را حق به جانب دانسته و اعلام میکنند که هر اداره ای شبکه ای در مسیر بلوار دارد می باست شبکه اش را جمع کند.

    وی بیان داشت:دو سال قبل دیواره های سنگی توسط دهیار در مسیر جاده بنا شده بود که نماهای زیبایی به شهر داده بود را تخریب کردند و دیوار جدید با هزینه هنگفت احداث کرده اند میدان آرش کمانگیر که توسط دهیار احداث شده بود را تخریب و میدان جدیدی احداث کردند که خودشان هم در احداث آن مانده اند و طی یک ماه چهار مرحله با هزینه بیت المال آن را تخریب و بازسازی مجدد کردند. این میدان طبق اظهارات کارشناسان غیر اصولی و غیر استاندارد بوده و قطعا باعث تصادفات زیادی خواهد شد.

    عضو شورا ادامه داد: متاسفانه هیچ پیشنهادی را نمی پذیرند و اگر هم کسی انتقادی از آنها بکند به وسیله آدم های اجیر کرده شان با ایشان در شبکه های مجازی برخورد می کنند تا دیگر کسی قصد انتقاد کردن نکند. در مقاطعی از طرف صاحب نظران این شهر که بصورت موقت در دیگر شهر ها زندگی میکنند نظرات و پیشنهاداتی داده شد که قطعا به پیشرفت شهر کمک شایانی می کرد اما در شبکه های مجازی به آنها اعلام کردند چون در شهر دیگری زندگی میکنید حق انتقاد یا پیشنهاد به شهرداری را ندارید.

    ایشان عنوان کرد: نزدیک به یک و نیم سال از تاسیس و شروع بکار شهرداری رودزرد می گذرد اما متاسفانه مجموعه شورا و شهرداری شهر رودزرد ماشین از هر گونه اطلاع رسانی در خصوص عملکرد شهرداری به مردم خودداری می کند. بیش از ده ها مرحله به صورت شفاهی و کتبی از شهردار و رئیس شورا تقاضای جلسه جهت رسیدگی به عملکرد شهرداری جهت اطلاع رسانی به شهروندان محترم شهر رودزرد رو داده ام که متاسفانه رئیس شورا که منافع شخصی خود را به منافع عمومی ترجیح می دهد از برگزاری جلسات رسیدگی و شفافسازی عملکرد شهرداری سر باز می زند. مراتب را با دیگر اعضای شورا در میان گذاشتم که آنان نیز از اکثر عملکرد شهرداری بویژه در بحث های مالی شهرداری اظهار بی اطلاعی کرده اند و به نوعی اظهار نارضایتی کرده اند اما مصلحت را در گفتگو و مکاتبات مجدد با رئیس شورا و شهردار شهر دانستند.

    عضو شورای شهر رودزرد درپایان گفت: از ادارات و نهادهایی که رسیدگی به چنین موضوعاتی به آنها مربوط می شود درخواست ورود به عملکرد این شهرداری را داده ام تا ان شاء الله شاهد اطلاع رسانی و شفاف سازی عملکرد شهرداری به عموم مردم شهید پرور شهر رودزرد باشیم.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *