×
آخرین اخبار

پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی وظیفه ذاتی دستگاه‌های اجرایی است

  • کد نوشته: 120279
  • ۱۴۰۱-۱۲-۱۷
  • 65 بازدید
  • مدیرکل بهزیستی لرستان گفت: پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی وظیفه ذاتی همه دستگاه‌های اجرایی است.

    پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی وظیفه ذاتی دستگاه‌های اجرایی است

    به گزارش دیدگاه نیوز از لرستان؛ همایون عمودی زاده در جلسه کمیته هماهنگی مراکز نگهداری معتادین متجاهر ماده ۱۶ و تبصره ۲ و کمیته فرهنگی و پیشگیری از اعتیاد که ۱۶ اسفندماه در اداره‌کل بهزیستی برگزار شد، با بیان اینکه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی وظیفه ذاتی همه دستگاه‌های اجرایی است، اظهار کرد: فرهنگ‌سازی، آموزش و آگاه‌سازی جامعه و خانواده‌ها تأثیرگذارترین راه پیشگیری از اعتیاد است و این اتفاق می‌تواند از طریق رسانه‌ها و ظرفیت فضای مجازی پیگیری و صورت بگیرد.

    وی با تأکید بر مقدم بودن پیشگیری بر درمان، افزود: ساختار سازی اخلاقی در پیشگیری فرهنگی از اعتیاد به مواد مخدر از اهمیت والایی برخوردار است و همه دستگاه‌ها باید خود را ملزم به انجام کار فرهنگی و پیشگیرانه بدانند.

    گفتنی است، در این جلسه بر استفاده از پتانسیل سایر اعضا مانند شهرداری، نیروی انتظامی و اداره‌کل زندان‌ها جهت افزایش ظرفیت پذیرش در قالب ایجاد مراکز نگهداری ماده ۱۶ تأکید شد.

    همچنین در این جلسه مشکلات قرنطینه و سپتیڪ مرکز ماده ۱۶ نـــور و طرح افزایش ظرفیت مراکز ماده ۱۶ و تبصره ۲ با مجوزهای قانونی و بررسی اموال این مرکز (ماده ۱۶) مورد بررسی و بحث و تبادل‌نظر قـــــرار گرفت.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *