×
آخرین اخبار

پلمپ اماکن گردشگری به دلیل بی‌حجابی، صدای ضرغامی را هم درآورد

  • کد نوشته: 121433
  • ۱۴۰۱-۱۲-۲۷
  • 52 بازدید
  • وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: ما موافق پلمپ کردن نیستیم؛ چراکه در مورد مراکز اقامتی که عده زیادی رزرو و برنامه‌ریزی کردند وقتی به خاطر یک تخلف خاص آنجا پلمپ می‌شود در واقع تضعیف حقوق عمومی است.

    پلمپ اماکن گردشگری به دلیل بی‌حجابی، صدای ضرغامی را هم درآورد

    عزت‌الله ضرغامی درباره بسته شدن برخی اماکن گردشگری به دلیل عدم رعایت حجاب در آنها گفت: وزارت میراث مسئولیت نظارت بر اماکن اقامتی را بر عهده دارد. بیش از ۱۸ هزار مرکز اقامتی و تأسیسات گردشگری، بیش از ۵۲۰ هزار تخت اقامتی و  ۱۸۶ هزار و ۵۰۰ اتاق در حوزه اقامتی در کشور داریم، این‌ها همه مدیریت و نظارت می‌شود تا از هر جهت خدمات درستی داده شود، یکی از این مسائل سلامت اجتماعی و فرهنگی است.

     مهمترین بخش های این گفت و گو را در ادامه می خوانید:

     گردشگری در کشور ما امری خانواده‌محور است، مردم بافرهنگ ما بسیار حساس هستند به اینکه محیطی که برای گردشگری آنها در نظر گرفته می‌شود، حداقل سلامت و بهداشت فرهنگی و اجتماعی را داشته باشد و خود مردم ما به طور جدی این مسائل را رعایت می‌کنند، ما هم موظف هستیم این فضا را برای آنها حفظ کنیم، اگر موارد خاصی از این ناهنجاری‌ها مشاهده شود، طبق قانون وظیفه داریم برخوردهای لازم را انجام دهیم کما اینکه به طور مستمر داریم این کار را می‌کنیم. نهادهای نظارتی دیگر هم مسئولیت‌هایی دارند که ما با آنها هماهنگی داریم و در بسیاری از حوزه‌ها، استان‌ها و شهرستان‌ها با هماهنگی نهادهای نظارتی وظیفه خود را انجام می‌دهیم.

    موردهای بسیار محدودی که پیش می‌آید به نظر من می‌تواند اتفاق نیفتد، به خصوص در مورد پلمپ کردن ما موافق پلمپ کردن نیستیم؛ چراکه در مورد مراکز اقامتی که عده زیادی رزرو و برنامه‌ریزی کردند وقتی به خاطر یک تخلف خاص آنجا پلمپ می‌شود  در واقع تضعیف حقوق عمومی است به خصوص گردشگران خارجی که برنامه‌ریزی می‌کنند و اگر این اتفاق رخ دهد، مشکلات دیگری در کشور پیدا می‌کند. ما نباید کشور را برای گردشگر خارجی ناامن نشان دهیم. اگر با آثار مختلف ایران‌هراسی یعنی با بهانه‌های ایران‌هراسی مقابله می‌کنیم، یکی از آن‌ها هم می‌تواند گردشگر خارجی باشد، تصور کنید جایی را رزرو کرده و وارد شده و به هر دلیل آنجا پلمپ شده است و رزرو‌اش از بین رفته است.

    به دلیل این که عزیزان و مسئولان توجه دارند من سه‌شنبه و چهارشنبه پیگیری کردم امیدوام این ۲ و ۳ مورد خاص مرتفع شود و ما پلمپ را به عنوان یک راه حل عادی برای حل برخی از مشکلات به هیچ وجه نداشته باشیم.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *