×
آخرین اخبار

معاون سازمان امور مالیاتی کشور خبر داد:
پرداخت ماهیانه ۳۵۰ میلیارد تومان از عوارض نفت به سازمان شهرداری‌ها

  • کد نوشته: 45891
  • ۱۳۹۹-۰۹-۱۹
  • 508 بازدید
  • به گزارش دیدگاه نیوز، معاون درآمدهای مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور که روز دوشنبه در راس هیاتی برای بررسی وضعیت مالیاتی و اقتصادی شهرستان ‌های مسجد سلیمان و هفتکل به خوزستان سفر کرد در نشست بررسی مشکلات اقتصادی و مالیاتی این شهرستانها که با حضور جمعی از مسوولان استانی و محلی برگزار شد با بیان […]

    پرداخت ماهیانه ۳۵۰ میلیارد تومان از عوارض نفت به سازمان شهرداری‌ها

    به گزارش دیدگاه نیوز، معاون درآمدهای مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور که روز دوشنبه در راس هیاتی برای بررسی وضعیت مالیاتی و اقتصادی شهرستان ‌های مسجد سلیمان و هفتکل به خوزستان سفر کرد در نشست بررسی مشکلات اقتصادی و مالیاتی این شهرستانها که با حضور جمعی از مسوولان استانی و محلی برگزار شد با بیان اینکه بهترین ابزار تامین مالی برای دولت‌ها دریافت مالیات است، افزود: کشوری موفق می‌شود که نظام مالیاتی هدفمند داشته باشد.
    دکتر مسیحی گفت: ادارات مالیات در این شرایط سخت اقتصادی و فشار تحریم‌های ظالمانه و رکود اقتصادی پیش آمده به دلیل شیوع ویروس کرونا، فعالان اقتصادی را حمایت، و با سختگیری به آنها باعث رکود کاری آنها نشوند.
    وی افزود: کشور ما وابسته به اقتصاد نفتی است اما متاسفانه شاهد هستیم که در یک منطقه نفتخیز مثل مسجدسلیمان مشکلات فراوانی وجود دارد که زیبنده این شهرستان نیست.
    مسیحی، با اشاره به اینکه ارتقا اداره امور مالیاتی شهرستان مسجدسلیمان یکی از درخواست‌های مسوولان محلی است ادامه داد: در این خصوص با مدیر تشکل‌های سازمان صحبت کردم که در حال رایزنی با سازمان اداری و استخدامی کشور در این خصوص هستند.
    معاون درآمدهای مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور افزود: ارتقا اداری،به داشتن برخی شاخص‌ها نیاز دارد ولی می‌توان با برخی راهکارها این امکان را فراهم کرد; اگر اداره امور مالیاتی مسجدسلیمان به معاونت ارتقاء پیدا کند، در زمینه تجهیزات اداری نیز می‌توان اقدامات مثبتی را انجام داد.
    وی گفت: بودجه شهرداری‌ها و دهیاری‌های سراسر کشور ۱۰۰ هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده که معمولا بین ۲۵ تا ۳۰ درصد آن از محل عوارض مالیات بر ارزش افزوده تامین می‌شود.
    مسیحی، با اشاره به اینکه سهم مالیات بر ارزش افزوده و مالیات‌های مستقیم با سرجمع مالیات ها برابر است، بیان کرد: امسال باید ۱۸۰ هزار میلیارد تومان مالیات در کشور وصول کنیم که ۹۰هزار میلیارد ریال آن مالیات مستقیم و ۹۰ هزار میلیارد ریال دیگر آن نیز مالیات بر ارزش افزوده است.
    وی افزود: بخشنامه خوبی در خصوص دریافت عوارض آلایندگی نفت داشتیم که ابلاغ شد و سه سال است که استان‌های نفتخیز مثل خوزستان، بوشهر و کهگیلویه و بویراحمد استفاده خوبی از این بخشنامه داشتند.
    مسیحی ادامه داد: سه هزار و پانصد میلیارد ریال از محل عوارض آلایندگی نفت ماهیانه به سازمان شهرداری‌ها پرداخت میشود.
    نماینده مردم مسجدسلیمان، اندیکا، لالی و هفتکل در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست بیان کرد: از چهار هزار روستای خوزستان یک هزار و دویست و شصت و پنج روستا در حوزه انتخابیه مسجدسلیمان، اندیکا، لالی و هفتکل است، در مجموع هشت شهر با چهار شهرستان و جمعیت حدود ۳۰۰ هزار نفر در هفت ماه از سال میزبان حدود ۳۴۰ هزار خانواده عشایری از هفت استان هستند.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *