×
آخرین اخبار

پامپئو و معاون سیاسی طالبان در دوحه قطر دیدار کردند

  • کد نوشته: 21819
  • ۱۳۹۹-۰۱-۰۵
  • 425 بازدید
  • پس از سفر بی‌نتیجه «مایک پامپئو» به افغانستان،‌ وزیر خارجه آمریکا و «ملابرادر» معاون سیاسی طالبان در دوحه قطر دیدار و در مورد توافق صلح گفتگو کردند.
    پامپئو و معاون سیاسی طالبان در دوحه قطر دیدار کردند

    به گزارش دیدگاه نیوز، پس از سفر بی‌نتیجه «مایک پامپئو» به افغانستان،‌ وزیر خارجه آمریکا و «ملابرادر» معاون سیاسی طالبان در دوحه قطر دیدار و در مورد توافق صلح گفتگو کردند.

    «سهیل شاهین» سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در صفحه توئیتر خود نوشت: وزیر خارجه آمریکا و معاون سیاسی طالبان در مورد اجرای توافقنامه صلح و مبادله فوری زندانیان برای آغاز مذاکرات بین الافغانی گفتگو کردند.

    وی افزود: پامپئو در این دیدار به طالبان اطمینان داد که خروج نظامیان آمریکا از افغانستان طبق زمان‌بندی اعلام شده انجام خواهد شد.

    پامپئو روز گذشته در یک سفر از قبل اعلام نشده و با هدف میانجیگری میان عبدالله و غنی برای پایان بن بست سیاسی در این کشور وارد کابل شد و تلاش وی برای تشکیل دولت فراگیر در افغانستان با شکست مواجه شد.

    پامپئو پس از ترک کابل گفت: رهبران افغان برای تشکیل دولت فراگیر و همچنین یک هیات مذاکره کننده ملی برای مذاکرات بین الافغانی و گام‌های لازم برای مبادله زندانیان غیرمسئولانه برخورد می‌کنند.

    وزارت خارجه آمریکا نیز در بیانیه‌ای بعد از سفر غیرمنتظره پامپئو به افغانستان اعلام کرد: در پی تشدید اختلاف در افغانستان که برخلاف منافع مردم این کشور و آمریکا است فورا یک میلیارد کمک به این کشور را قطع کرده و آماده است تا برای سال‌ آینده این اقدام را انجام دهد.

    وزارت خارجه آمریکا با بیان اینکه به رهبران افغانستان پیشنهاد حل اختلافات از طریق سیاسی داده شده،‌ تصریح کرد: حمایت از نیروهای افغانستان متوقف نخواهد شد اما در باره نحوه همکاری با رهبران این کشور تجدید نظر خواهد کرد و برای نشان دادن حسن نیت این کشور به مردم افغانستان ۱۵ میلیون دلار برای مبارزه با این کشور برای کرونا اختصاص خواهد داد.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *