×
آخرین اخبار

آژانس ملی علوم استرالیا اعلام کرد:
ویروس کرونا تا ۲۸ روز می‌تواند بر روی موبایل و اسکناس زنده باقی بماند

  • کد نوشته: 38260
  • ۱۳۹۹-۰۷-۲۲
  • 402 بازدید
  • محققین آژانس ملی علوم استرالیا دریافته اند که ویروس کرونا در محیط هایی با دمای حدود ۲۰ درجه سانتی گراد یا دمای اتاق، فوق العاده قدرتمند است. به گزارش دیدگاه نیوز، مطابق با آخرین مطالعات صورت گرفته، ویروس کرونا که عامل بیماری کووید ۱۹ است، می تواند بر روی سطوح تلفن همراه و اسکناس برای […]

    ویروس کرونا تا ۲۸ روز می‌تواند بر روی موبایل و اسکناس زنده باقی بماند

    محققین آژانس ملی علوم استرالیا دریافته اند که ویروس کرونا در محیط هایی با دمای حدود ۲۰ درجه سانتی گراد یا دمای اتاق، فوق العاده قدرتمند است.

    به گزارش دیدگاه نیوز، مطابق با آخرین مطالعات صورت گرفته، ویروس کرونا که عامل بیماری کووید ۱۹ است، می تواند بر روی سطوح تلفن همراه و اسکناس برای ۴ هفته به بالا باقی بماند. همچنین محققین در این مطالعات فهمیده اند که این ویروس می تواند حتی در دماهای پایین تر نیز زنده باقی بماند.

    محققین می گویند این ویروس می تواند بر روی سطوح صاف تر مانند شیشه یا فولا زنگ نزن نسبت به سطوح متخلخل تر مانند پنبه یا کتان، دوام بیشتری داشته باشد. همچنین این دانشمندان استرالیایی دریافته اند که ویروس کرونا بر روی اسکناس های کاغذی نسبت به اسکناس های پلاستیکی مدت زمان بیشتری زنده باقی خواهند ماند.

    مطالعات گذشته که در ماه اپریل در مجله The Lancet منتشر شده بود، اعلام کرده بود که ویروس SARS-Cov-۲ بعد از ۴ روز بر روی شیشه یا اسکناس و بعد از ۷ روز بر روی فلزات ضد زنگ قابل تشخیص و شناسایی نیست.

    با این حال، تحقیقات در یک منطقه تاریک انجام شد که اثرات نور UV را نفی می کند، زیرا مطالعات نشان داده است که نور مستقیم خورشید می‌تواند به سرعت ویروس را غیرفعال کند.

    دکتر دبی ایگلز ، معاون مرکز آماده سازی بیماریهای استرالیا در این باره گفت: “نتایج ما نشان می دهد که SARS-CoV-۲ می تواند برای مدت طولانی بر روی سطوح به حالت عفونی باقی بماند و به همین جهت نیاز است روشهای خوب مانند شستن منظم دست و تمیز کردن سطوح را تقویت می کند.

    وی تاکید کرده است: “در دمای ۲۰ درجه سانتیگراد، یعنی حدود دمای اتاق، متوجه شدیم که ویروس بسیار قوی است و به مدت ۲۸ روز بر سطوح صاف مانند شیشه موجود در صفحه های تلفن همراه و اسکناس های پلاستیکی زنده باقی مانده است.”

    ایگلز اضافه کرده است: “آزمایش های مشابه ای برای آنفلوانزای نوع هم A نشان داده است که این ویروس به مدت ۱۷ روز بر روی سطوح زنده مانده است، که نشان می دهد مقاومت SARS-CoV-۲ چقدر است.”

    در مورد انتقال ویروس از سطح همچنان عدم اطمینان وجود دارد

    دکتر ایگلز اضافه کرد: “در حالی که هنوز نقش دقیق انتقال ویروس از سطوح، میزان تماس با سطح و میزان ویروس مورد نیاز برای عفونت هنوز مشخص نشده، اما تعیین اینکه این ویروس تا چه اندازه روی سطح بدن زنده می ماند برای توسعه استراتژی های کاهش خطر بسیار مهم خواهد بود.”

    دکتر لاری مارشال، مدیر اجرایی CSIRO هم گفته است آخرین تحقیقات آنها بر روی سایر فعالیت های کووید ۱۹ آژانس علمی ملی مانند آزمایش واکسن استوار است.

    وی اظهار کرد: “تعیین مدت زمان واقعی زنده ماندن ویروس بر روی سطوح، ما را قادر می سازد تا شیوع آن را با دقت بیشتری پیش بینی کرده تا بتوانیم آن را کاهش دهیم و در حفاظت از مردم کار بهتری را انجام دهیم.”

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *