×
آخرین اخبار

وکلایی که گوی سبقت را در کاسبی از یکدیگر ربوده‌اند

  • کد نوشته: 44224
  • ۱۳۹۹-۰۸-۲۹
  • 885 بازدید
  • به قلم عباس رحمتی وکیل پایه یک دادگستری نمایندگان مجلس، وکلایی که رقابت را در کسب کاسبی مجلس از یکدیگر ربوده اند و شعار مرگ بر امریکای آنان لحظه ای از سر زبان نمی افتد و در جهل مطلق در خصوص آسیب شناسی قوانین عاجزند، حتی نمیدانند در رقابت ازاد در اقتصاد و ادعای شعار […]

    وکلایی که گوی سبقت را در کاسبی از یکدیگر ربوده‌اند

    به قلم عباس رحمتی وکیل پایه یک دادگستری

    نمایندگان مجلس، وکلایی که رقابت را در کسب کاسبی مجلس از یکدیگر ربوده اند و شعار مرگ بر امریکای آنان لحظه ای از سر زبان نمی افتد و در جهل مطلق در خصوص آسیب شناسی قوانین عاجزند، حتی نمیدانند در رقابت ازاد در اقتصاد و ادعای شعار ضد انحصار دنباله رو سیستم امریکایی ذیل آمریکا با اتخاذ قانون فدرال جدیدی به نام قانون ضد تراست شرمن در سال ۱۸۹۰، خود را پایه‌گذار قوانین رقابتی معرفی کرده و آینده بازار در سیستم آمریکایی را به نحو قابل ملاحظه‌ای تحکیم بخشید. برای اولین بار در تاریخ آمریکا، دولت ملی مسئولیت نظارت و در صورت لزوم تحت تعقیب قانونی قرار دادن انحصارات و کارتل‌های تثبیت‌کننده قیمت را بر عهده گرفته بود.

    با گذشت زمان، نتایج این قانون، که توسط صاحبان صنایع در زمان تصویب آن مردود شناخته شده بود، مشخص شد. قانون جدید با محدود کردن توانایی فعالیت‌های تجاری برای تسلط بر رقبای خود در بازار، باعث پویا تر و بازتر شدن سیستم اقتصادی آمریکا پیش روی رقبا و تکنولوژی‌های جدید شد. قرن بعدی شاهد توسعه اقتصادی عظیم و افزایش استانداردهای زندگی در آمریکا بود.

    در اغلب ایالت های آمریکا به جز چند ایالت انگشت‌ شمار همچون نیویورک و کالیفرنیا، صرفا فارغ التحصیلان مقطع جی دی یا دکترای حرفه ای حقوق از دانشگاه‌های مورد تایید ایالات متحده، حق شرکت در آزمون وکالت را دارند.

    در ایالت نیویورک برای شرکت در آزمون وکالت دو فرایند متصور است.

    ۱- افرادی که دارای لیسانس حقوق در دانشگاهی حضوری و مورد تایید دولتی خارجی هستند و می‌توانند در کشور خود در آزمون وکالت شرکت کنند. این اشخاص بایستی در دوره یک ساله LLM در یکی از دانشگاه‌های مورد تایید ایالات متحده شرکت کنند و حداقل ۲۴ واحد بگذرانند که در داخل این ۲۴ واحد باید ۶ واحد تخصصی چون حقوق قراردادها، آیین دادرسی کیفری، آیین دادرسی مدنی، مسئولیت مدنی با دو یا سه واحد مقدمه علم حقوق آمریکا یا حقوق اساسی آمریکا و همچنین دو یا سه واحد آشنایی با نگارش حقوقی و همچنین مسئولیت حرفه ای را گذرانده باشند. پس از اخذ این مدرک، این افراد خارجی می توانند در آزمون وکالت این ایالت شرکت کنند.

    ۲- افرادی که لیسانس از رشته دیگری دارند اما می خواهند در نیویورک کار وکالت کنند، آنان باید ابتدا در آزمونی به نام الست شرکت کنند. این آزمون از امتحانات بسیار سخت در این کشور به شمار می رود که قوای تحلیل و منطق و آمار متقاضی را ارزیابی می کند. پس از قبولی در این آزمون با توجه به نمره اکتسابی و حدنصاب های دانشگاه‌های مورد تایید سیستم آموزشی ایالات متحده، وارد دانشکده های حقوق می شوند.

    از باب تحلیل ومقایسه اقدامات وکلای مردم در مجلس ایران و مقایسه با نحوه اخذ پروانه وکالت در امریکا و تاسی جاهلانه از تز اقتصاد شرمن بدون انکه بدانند چیست و حدود اعمال ان رقابت ازاد در حوزه اقتصاد میباشد نه حقوق و در هیچ کشوری این افتضاح و نگاه مکارانه به عدالت و حرفه وکالت وجود ندارد ، یاد قصه شیر بی یال و کوپال مثنوی معنوی مولانا افتادم که به شرح ذیل تقدیم حضور می گردد:
    قزوینیان رسم داشتند که قسمت هایی از بدن خود را خالکوبی کنند . مردی بر صورت پهلوانان نه بر سیرت ایشان، نزد دلاکی رفت تا نقشی بر بدنش بکوبد . استاد خالکوب از او پرسید : چه نقشی بزنم ؟ پهلوان گفت : نقش شیر را تصویر کن . وقتی که دلاک نیشِ سوزن را بر پوستِ او فرو کرد . درد و سوز شدیدی بر آن پهلوان بی تاب غالب شد و فریادی دردآلود برآورد و از دلاک پرسید که کدامیک از اعضای شیر را نقش می زنی؟ گفت : دُمِ او را . پهلوان گفت : دُم را رها کن و از جای دیگرش آغاز کن . دلاک شروع به کار کرد و همینکه نیشِ سوزن را بر پوستش خَلاند . این بار نیز فریاد پهلوان بلند شد و گفت : این دیگر کدام عضو شیر است ؟ دلاک گفت : از گوشِ او شروع کرده ام . پهلوان که طاقت نیشِ سوزن نداشت گفت: گوشِ او را نیز رها کن و کار را فیصله بده . دوباره دلاک کار خالکوبی را شروع کرد و باز آن پهلوان نالید و گفت : حالا دیگر کدام عضو شیر نقش می زنی ؟ گفت : نقشِ شکمِ شیر را . پهلوان گفت : شکم شیر را هم رها کن که درد و سوزِ آن بسیار است . سرانجام دلاک بینوا بیتاب شد و از سرِ خشم و دلتنگی ، بساط خالکوبی را بر زمین کوفت و گفت : آخر در این دنیا ، کسی شیرِ بدون دُم و سر و شکم دیده است ؟ چنین شیری را خدا نیافریده است.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *