×
آخرین اخبار

وسایل حمل و نقل برای بازگشت زائران در مرزهای شلمچه و چذابه فراهم است

  • کد نوشته: 95358
  • ۱۴۰۱-۰۶-۲۵
  • 173 بازدید
  • اهواز – خبر روز – استاندار خوزستان با بیان اینکه تا صبح دیروز ( پنجشنبه ) یک و نیم میلیون زائر از مرزهای شلمچه و چذابه عازم کربلای معلا شده و ۷۰۰ هزار زائر اربعین نیز به کشور بازگشتند گفت: وسایل حمل و نقل عمومی به اندازه کافی برای انتقال زائران در این گذرگاه های مرزی تامین شده است.

    وسایل حمل و نقل برای بازگشت زائران در مرزهای شلمچه و چذابه فراهم است

    به گزارش روز جمعه دیدگاه نیوز به نقل از روابط عمومی استانداری خوزستان صادق خلیلیان افزود: به تعداد کافی اتوبوس‌ در پایانه های مسافربری شلمچه و چذابه پیش بینی شده و این اتوبوس ها با نرخ کرایه مصوب زائران بازگشته از سفر کربلا را به شهرها و  استان‌های مختلف کشور منتقل می کنند.

    وی همچنین گفت: بر اساس هماهنگی صورت گرفته با مسئولان راه آهن کشور برای انتقال زائران،  روزانه ۱۲ رام قطار از خرمشهر به مقصد تهران، ۲ رام قطار به مشهد، یک رام قطار به یزد و یک رام قطار به زاهدان حرکت خواهند کرد. 

    خلیلیان با اشاره به روند خدمات رسانی به زائران در مرزهای خوزستان افزود: فعالیت تعدادی از مواکب در دو سوی مرزهای شلمچه و چذابه تا بعد از روز اربعین متناسب با شرایط ادامه خواهد داشت.

    وی تصریح کرد: حرکت زائران به شهرهای نجف و کربلا به صورت روان از هر ۲ مرز چذابه و شلمچه همچنان ادامه دارد.

    خلیلیان همچنین با اشاره به دیدار روز پنجشنبه خود با مسئولان عراقی در منطقه شیب استان العماره همچنین منطقه شلمچه در استان بصره عراق گفت: در این دیدار در خصوص تسهیل در عبور زائران اربعین از گذرگاه های مرزی ، تامین وسایل حمل و نقل مسافری با نرخ مناسب در خاک عراق ، ادامه فعالیت اتوبوس‌های ایرانی در خاک عراق و انجام اقدامات لازم در زمینه تسهیل در روند بازگشت زائران هماهنگی‌ لازم به عمل آمد.

    شلمچه و چذابه ۲ گذرگاه تردد زائران اربعین حسینی در استان خوزستان هستند.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *