×
آخرین اخبار

وزیر جهاد کشاورزی:تخلیه کالاها از بندر امام خمینی(ره) شتاب می‌گیرد

  • کد نوشته: 86283
  • ۱۴۰۱-۰۳-۲۰
  • 362 بازدید
  • وزیر جهادکشاورزی گفت:تخلیه و حمل کالاهای اساسی از بندر امام خمینی (ره) خوزستان، با همکاری‌ بین بخشی دستگاه‌های متولی واردات، با شتاب بیشتری انجام می‌شود.
    وزیر جهاد کشاورزی:تخلیه کالاها از بندر امام خمینی(ره) شتاب می‌گیرد

    به گزارش خبرروز، سید جواد ساداتی‌نژاد روز جمعه در حاشیه بازدید از روند تخلیه و بارگیری کالاهای اساسی در بندر امام خمینی(ره) در جمع خبرنگاران بیان کرد: هم اکنون بیش از سه میلیون تن انواع کالای اساسی در انبارهای این بندر وجود دارد.

    وی ادامه‌ داد: بخشی از این کالاها در حال تخلیه و بخش دیگری از آن بر روی کشتی و در لنگرگاه‌ها هستند تا با همکاری بین بخشی دستگاه‌های اجرایی، این کالاها تخلیه و از طریق ناوگان حمل بار به سایر نقاط کشور حمل شوند.

    وزیر جهادکشاورزی با تاکید براینکه در زمینه کالاهای اساسی وارداتی مشکل خاصی نداریم گفت: ورود کالاهای اساسی از طریق بنادر مختلف کشور از جمله بنادر شمالی، بندرعباس و چابهار، روند مناسبی را دارند.

    به گفته ساداتی‌نژاد، فرآیند تخلیه این محموله ها باید با سرعت بیشتری همراه باشد.

    وی یکی از اولویت‌های مهم برای تسریع در تخلیه و حمل از بندر امام خمینی (ره) را محموله‌های ” کنجاله سویا” بیان کرد و افزود: هم اکنون ۵۰۰ هزار تن از این محموله در آستانه حمل و بارگیری است.

    وزیر جهادکشاورزی ادامه داد: ۲۰۰ هزار تن از این کنجاله سویا متعلق به بخش خصوصی و همچنین شرکت پشتیبانی امور دام کشور، آماده حمل به نقاط مختلف کشور است.

    ساداتی نژاد گفت:تلاش می‌شود امروز پس از بررسی فرآیند تخلیه و بارگیری کالاهای اساسی، در حوزه بندر، گمرک، قرنطینه کالا و غذا و دارو نیز هماهنگی‌ بهتری را ایجاد کنیم تا روند ورود کالاها به کشور با سرعت بیشتری انجام شود.

    حدود ۸۰ درصد حجم کالاهای اساسی مورد نیاز کشور از طریق بندر امام خمینی(ره) وارد می‌شود.

    این بندر در جنوب خوزستان، ظرفیت تخلیه و بارگیری سالانه ۵۰ میلیون تن کالای نفتی و غیرنفتی را دارد.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *