×
آخرین اخبار

ورود موج دیگری از گرد و غبار به ایران؛ تعطیلی اداره‌ها و مدارس، لغو پروازها

  • کد نوشته: 84733
  • ۱۴۰۱-۰۲-۱۲
  • 385 بازدید
  • در حالی که سازمان هواشناسی از ورود یک «توده گردوخاک از کشورهای همسایه» خبر داده و در زمینه افزایش آلودگی هوا و خسارت به محصولات کشاورزی در ۱۰ استان هشدار صادر کرده، ادارات استان خوزستان و مدارس استان‌های کرمانشاه و ایلام تعطیل شدند و پرواز برخی خطوط هوایی نیز لغو شد.

    ورود موج دیگری از گرد و غبار به ایران؛ تعطیلی اداره‌ها و مدارس، لغو پروازها

    به گزارش دیدگاه نیوز، مدیرکل روابط عمومی فرودگاه امام روز دوشنبه ۱۲ اردیبهشت‌ اعلام کرد به دلیل کاهش دید افقی در فرودگاه شهر نجف در عراق، پروازها از تهران به مقصد نجف لغو شد.

    همزمان چهار پرواز ورودی و خروجی به فرودگاه بین‌المللی اهواز و همچنین پروازهای فرودگاه ایلام در روز دوشنبه به دلیل افزایش گرد و خاک لغو شد.

    استانداری خوزستان اعلام کرد به دلیل «افزایش غلظت توده گردوخاک و تصمیم کارگروه اضطرار آلودگی هوا» همه اداره‌ها و دستگاه‌های این استان در روز دوشنبه ۱۲ اردیبهشت‌ تعطیل است.

    همزمان شهریار عسگری مدیر روابط عمومی اداره‌ حفاظت محیط زیست خوزستان اعلام کرد میزان غلظت گرد و خاک در هوای اهواز در صبح روز دوشنبه به ۴۲۶۴ میکروگرم در مترمکعب برابر با بیش از ۲۸ برابر حد مجاز رسیده و این میزان از غلظت گرد و خاک در هوای دیگر شهرهای خوزستان نیز از سه تا ۲۴ برابر حد مجاز است.

    محمد سبزه‌زاری، مدیرکل هواشناسی خوزستان از کاهش دید افقی در برخی شهرهای استان خبر داد و گفت: «دید افقی در بستان به ۵۰ متر، در به شوش ۱۰۰ متر و در اهواز، شادگان، صفی آباد دزفول و لالی به ۲۰۰ متر کاهش یافت.»

    در حالی که منشاء موج جدید گرد و غبار را کشور عراق اعلام شده است، پیش‌بینی شده هوای استان خوزستان تا روز چهارشنبه ۱۴ اردیبهشت همراه با گرد و غبار باشد.

    همچنین در همسایگی استان خوزستان، میزان غلظت آلودگی هوا در استان ایلام از مرز ۴۰ برابر حد مجاز عبور کرد و افق دید به کمتر از ۵۰ متر رسید.

    به دلیل گرد و غبار، تمامی مدارس و مراکز آموزشی استان ایلام روز دوشنبه ۱۲ اردیبهشت در دو نوبت صبح و عصر تعطیل، و فعالیت اداره‌ها و بانک‌های استان ایلام نیز با دو ساعت تاخیر آغاز شد.

    شهرام احمدی مدیر اداره حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری نیز روز دوشنبه گفت شرایط آب و هوای این استان برای تمامی گروه‌ها ناسالم است و به دلیل «کاهش بارش‌ها و خشکسالی پیش‌بینی می‌شود که تعداد روزهای پر گرد و غبار در استان بالا باشد.»

    در استان کرمانشاه هم به دلیل بحرانی شدن شرایط هوا در پی افزایش گردوغبار، تمامی مدارس، مهدهای کودک و دانشگاه‌های این استان در نوبت عصر روز دوشنبه تعطیل شد.

    همچنین در لرستان، مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان از هوای آلوده شدن اکثر شهرهای استان خبرداد و گفت غلظت گرد و غبار به پنج تا هفت برابر حد مجاز رسیده است.

    در شرق ایران نیز، اسدالله حاتمی، سرپرست اداره حفاظت محیط زیست استان خراسان جنوبی گفت کیفیت هوای شهرستان‌های بیرجند، نهبندان و سرایان در «وضعیت خطرناک» و کیفیت هوای شهرستان زیرکوه در «وضعیت ناسالم» قرار گرفت.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *