×
آخرین اخبار

همکاری مراکز هنری با مجامع علمی موید آینده درخشان کودکان

  • کد نوشته: 99521
  • ۱۴۰۱-۰۷-۲۰
  • 90 بازدید
  • تهران- خبر روز- یک شاعر و نویسنده ادبی با حضور در رویداد «هفته ملی کودک»، آینده درخشان بچه‌ها را مرهون همکاری و ارتباط تنگاتنگ مراکز هنری با مرکز علمی – دانشگاهی دانست.

    همکاری مراکز هنری با مجامع علمی موید آینده درخشان کودکان

    به گزارش دیدگاه نیوز از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، کمال شفیعی تاکید کرد: هر چه بین مراکز هنری و دانشگاهی ارتباط بیشتر و بهتری برقرار باشد، آینده درخشان‌تری در انتظار کودکان و نوجوانان خواهد بود.

    شاعر کتاب چتری از پرنده گفت: بیشتر هنرمندان ما، آثار هنری خود را تنها به‌صورت ذوقی خلق می‌کنند؛ در حالی که هر چه بین کار ذوقی و کار علمی همبستگی بیشتری وجود داشته باشد، حال خوش کودکان زودتر شکل می‌گیرد.

    همکاری مراکز هنری با مجامع علمی موید آینده درخشان کودکان

    این شاعر و نویسنده ادبی با اشاره به شعار هفته ملی کودک «حال خوش کودکی، رنگ خوش زندگی» تصریح کرد: کودکی، تنها یک مرحله از زندگی نیست؛ بلکه سازنده تمام شخصیت ماست. در دوران کودکی است که ما، قدرت نه گفتن؛ قدرت انتخاب قدرت؛ قدرت تحلیل کردن مسایل؛ قدرت خلاقیت و… را به‌دست می‌آوریم. اینها توانایی‌هایی هستند که در بزرگسالی نمود، پیدا می‌کند و ما برای رشد متوازن خود به آن‌ها نیازمندیم.

    خالق کتاب در سکوت ماسه‌ها تاکید کرد: حال خوش کودکی؛ ودیعه‌ای است که تنها یکبار اتفاق می‌افتد و تمام آموزه‌های ادبی و روانشناسی بر این تکیه دارند که وظیفه اصلی هنر در این دوران، لذت‌بردن از کودکی است. هنر می‌تواند زمینه‌ساز افزایش قدرت خلاقیت و تفکر در بچه‌ها باشد. باید به جای فکر کردن به جای بچه‌ها، زمینه‌های فکر کردن آنان را، مهیا کرد.

    این شاعر افزود: در جوامع پیشرفته، این امر در همکاری بین سازمان‌های علمی و هنری شکل معقولی دارد؛ اما، در جامعه ما، به سبب فاصله‌ای که بین نهادهای دانشگاهی و متولیان نهادهای فرهنگی وجود دارد، این امر از ساماندهی خوبی برخوردار نیست. خودشکوفایی؛ اصلی مهم است که به واسطه هنر ممکن می‌شود. باید کودکان را به‌طور غیرمستقیم آموزش داد تا بتوانند در آینده انسان‌های قدرتمندی باشند.

    شفیعی تاکید کرد: ضعف عمومی جامعه ما، این است که گفت‌وگو کردن و قواعد آن را نمی‌دانیم. شعار هفته ملی کودک شعار جذابی است و می‌تواند با شرایطی که کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آن را، مهیا کرده است؛ زمینه دیدار و گفت‌وگوی بچه‌ها را مهیا کنند. کودکان در کانون می‌آموزند که علیرغم همه اختلاف‌های فرهنگی و اقتصادی که دارند، کنار هم بنشینند و با هم به گفت‌وگو بپردازند و این موید آینده درخشانی است.

    ویژه‌برنامه‌های هفته ملی کودک از ۱۶ تا ۲۲ مهر ۱۴۰۱ در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون واقع در خیابان حجاب تهران و دیگر مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سراسر کشور برگزار می‌شود.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *