×
آخرین اخبار

معاون بهداشت علوم پزشکی اهواز مطرح کرد
همه مسافران ورودی از امارات باید تا منفی شدن تست، قرنطینه شوند

  • کد نوشته: 77079
  • ۱۴۰۰-۰۹-۱۰
  • 382 بازدید
  • معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در خصوص نقطه آسیب خوزستان برای ورود سوش اُمیکرون گفت: پروازها از همه جای دنیا به کشور امارات برقرار است بنابراین همه مسافرانی که از امارات وارد فرودگاه‌های ایران می‌شوند باید در فرودگاه‌ها قرنطینه شوند و پس از منفی شدن تست، اجازه خروج از فرودگاه را داشته باشند.
    همه مسافران ورودی از امارات باید تا منفی شدن تست، قرنطینه شوند

    به گزارش دیدگاه نیوز، دکتر سید محمد علوی، در خصوص تفاوت سوش “دلتا” با سوش “اُمیکرون” اظهار کرد: سوش اُمیکرون از رده دلتا است اما جهش‌های متعددی در سایت آنتی‌ژن S آن رخ داده و موجب بروز این واریانت در آفریقای جنوبی شده است.

    وی افزود: هنوز اطلاعات زیاد و قطعی در مورد این سوش وجود ندارد اما برخی متخصصین اظهار کرده‌اند که سرایت‌پذیری اُمیکرون از دلتا بیشتر است.

    رئیس مرکز بهداشت خوزستان تصریح کرد: بر اساس اطلاعات موجود، علائم ابتلا به اُمیکرون هیچ تفاوتی با سوش‌های قبلی ندارد و سر درد، گلو درد، درد عضلانی، تب، ضعف، سرفه و تنگی نفس از علائم ابتلا به این سوش است.

    وی گفت: تفاوت این سوش‌ها با آزمایش مشخص می‌شود و تست‌های PCR موجود توانایی نیز تشخیص این سوش را دارند.

    علوی با بیان اینکه با بروز هر واریانت جدید، ممکن است ویروس بتواند خود را از دام آنتی بادی که قبلا وجود داشته است، رها کند، گفت: اُمیکرون مقداری واکسن‌گریزی دارد یعنی اثربخشی واکسن حتی در کسانی که واکسیناسیون کاملی انجام داده‌اند، کاهش پیدا می‌کند.

    وی بیان کرد: برای پیشگیری از ابتلا به این سویه، بهترین کار این است که علاوه بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی، پوشش واکسیناسیون سریع افزایش یابد به گونه‌ای که ۸۵ درصد کل جمعیت دو مرحله واکسن را دریافت کنند.

    معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در خصوص نقطه آسیب خوزستان برای ورود سوش اُمیکرون گفت: کنترل مرزهای زمینی، هوایی و دریایی در این زمینه بسیار مهم است؛ با توجه به اینکه این ویروس فعلا بیشتر در آفریقای جنوبی وجود دارد باید تمام مسافرانی که از آفریقای جنوبی به کشورهای دیگر می‌روند، کنترل شوند.

    وی تصریح کرد: پروازها از همه جای دنیا به کشور امارات برقرار است بنابراین همه مسافرانی که از امارات وارد فرودگاه‌های ایران می‌شوند باید در فرودگاه‌ها قرنطینه شوند و پس از منفی شدن تست، اجازه خروج از فرودگاه را داشته باشند.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *