×
آخرین اخبار

هشدار شورای اروپا درباره استفاده افراطی از زور علیه معترضان فرانسوی

  • کد نوشته: 122157
  • ۱۴۰۲-۰۱-۰۵
  • 45 بازدید
  • کمیسر حقوق بشر شورای اروپا با انتشار بیانیه‌ای از فرانسه خواست به حقوق تظاهرکنندگان احترام بگذارد

    هشدار شورای اروپا درباره استفاده افراطی از زور علیه معترضان فرانسوی

    به گزارش دیدگاه نیوز ؛کمیسر حقوق بشر شورای اروپا روز جمعه درباره استفاده افراطی از زور علیه معترضان فرانسوی هشدار داد. دنیا میاتوویچ با انتشار بیانیه‌ای ضمن هشدار در این زمینه از فرانسه خواست به حقوق تظاهرکنندگان احترام بگذارد.

    به گزارش خبرگزاری فرانسه، او گفت: حوادث خشونت باری رخ داده که در برخی از موارد نیرو‌های امنیتی نیز هدف قرار گرفته اند، اما حتی چنین حرکات خشونت باری نیز توجیه کننده استفاده افراطی از زور علیه تظاهرکنندگان نیست.

    او در این بیانیه گفت که حتی این اقدامات خشونت بار تظاهرکنندگان باعث نمی‌شود بتوان آن‌ها را از برگزاری صلح آمیز تظاهرات و آزادی تجمعات محروم کرد.

    میاتوویچ افزود: شایسته است مقامات فرانسوی اجازه استفاده از این آزادی‌ها را بدهند و از تظاهرکنندگان مسالمت جو حمایت کنند و به خبرنگاران نیز اجازه دهند تظاهرات را پوشش دهند.

    طی روز‌های اخیر اتحادیه‌های وکلا و سیاستمداران چپگرا از خشونت نیرو‌های پلیس علیه تظاهرکنندگان مخالف سیاست‌های دولت مکرون انتقاد کرده اند. سازمان خبرنگاران بدون مرز نیز روز جمعه از وزیر کشور فرانسه خواست به خشونت نیرو‌های پلیس علیه خبرنگاران پایان دهد.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *