چهارشنبه, ۶ مهر ۱۴۰۱ / بعد از ظهر / | 2022-09-28
تبلیغات
زمان مطالعه: < 1 دقیقه
کد خبر: 9549 |
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۰ |
492 بازدید
12
ارسال به دوستان

بانک مرکزی به منظور پیشگیری از کلاهبرداری و سوءاستفاده برخی افراد متخلف از حساب های بانکی مشتریان، از شهروندان درخواست می کند، استفاده از خدمات پیامکی واریز و برداشت حساب بانکی خود را جدی بگیرند.

به گزارش خبرروز، در پی دریافت گزارش های متعدد از مراجع انتظامی و قضایی مبنی بر اینکه حساب های بانکی برخی مشتریان، هدف سوءاستفاده قرار می گیرد،بانک مرکزی در اطلاعیه ای به ضرورت استفاده مشتریان از ابزارهای ارتباطی در اختیار، برای اعمال کنترل لازم بر حساب خود و جلوگیری از کلاهبرداری متخلفان تاکید کرد.

بر این اساس گزارش می شود که اخیراً اشخاصی با استفاده از وکالت نامه های جعلی قصد برداشت از حساب های افراد را داشته اند که با اقدام به موقع مسئولان شعب بانک ها مبنی بر استعلام از صاحبان حساب و همچنین محرز شدن عدم آگاهی صاحبان حساب از موضوع، جعلی بودن وکالت نامه ها مشخص شده و با اطلاع رسانی به پلیس آگاهی، اقدام سوء متهمان به سرانجام نرسیده است.

از این رو لازم است هموطنان و مشتریان بانک ها برای اعمال روش های کنترلی لازم به منظور جلوگیری از بروز موارد مشابه، نسبت به برقراری سرویس اطلاع رسانی پیامکی برداشت و واریز حساب بانکی اقدام کنند تا از تمام تراکنش های حساب خود اطلاع دقیق داشته باشند.

از جمله مزایای استفاده از خدمات پیامکی می توان به اطمینان خاطرمشتریان از صحت عملیات دریافت، پرداخت و انتقال وجه به حساب اشاره کرد و این امکان را فراهم می کند که مشتری در کوتاهترین زمان ممکن از هرگونه تراکنش حساب خود مطلع شده و امنیت استفاده از ابزارهای بانکداری الکترونیک افزایش یابد.

نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

خبر روز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لینک کوتاه خبر:
بیشتر بخوانید
تبلیغات
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبر روز در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید