×
آخرین اخبار

هشدار‌های پلیس برای تامین امنیت منازل در نوروز

  • کد نوشته: 10772
  • ۱۳۹۷-۰۱-۰۶
  • 1067 بازدید
  • معاون مبارزه با سرقت پلیس آگاهی گفت: به راحتی با رعایت چند نکته می‌توان از بروز سرقت خانه در نوروز جلوگیری کرد.

    هشدار‌های پلیس برای تامین امنیت منازل در نوروز
    به گزارش دیدگاه نیوز؛ سرهنگ رضا موذن، اظهار کرد: با ساده‌ترین راهکارها، اما رعایت کمترین‌ها می‌توان از بروز سرقت منزل جلوگیری کرد. اگر در نگهداری اموال خود کوتاهی نکنیم، میزان سرقت را هم کاهش داده ایم. سارقان در ایام نوروز فعال شده و از غفلت و سفر مردم برای رسیدن به اهداف خود استفاده می‌کنند.
     
    وی ادامه داد: برای جلوگیری از سرقت‌ها می‌توان راهکار‌های مختلفی را در نظر گرفت. زمانی‌که خانه را ترک می‌کنید، از بسته‌بودن همه راه‌های ورودی اعم از در‌ها و پنجره‌ها اطمینان حاصل کنید. همچنین اگر تمایل دارید که پنجره‌ها را باز بگذارید، حتماً برای آن‌ها حفاظ در نظر بگیرید.

    به گفته معاون مبارزه با سرقت پلیس اگاهی، روی دیوار حیاط منزل خود حفاظ مقاوم نصب کنید. حفاظ را طوری تعبیه کنید که اگر تیر چراغ برق، علمک گاز، درخت یا خودرویی در کنار آن قرار داشت، سارقان نتوانند از آن‌ها برای ورود به ساختمان استفاده کنند. از زنجیر شب‌بند برای پشت در استفاده کنید.

     
    موذن تاکید کرد: هنگام رفتن به مسافرت، از بسته‌بودن تمام در‌ها از جمله درِ تراس، نورگیر و پشت بام مطمئن شوید. از قراردادن نردبان و چهارپایه در داخل حیاط به‌ویژه کنار دیوارها، خودداری کنید.
     
    وی افزود: در صورت خالی‌بودن فضای زیر درِ ورودی، آن را با استفاده از سنگ یا هر وسیله محکم دیگر پر کنید. فضای خالی زبانه در را با استفاده از تکه‌ای چوب یا مقوای فشرده‌شده پر کنید تا باز کردن آن با وسایلی مثل کارت تلفن غیرممکن شود.
     
    معاون مبارزه با سرقت پلیس اگاهی در مورد مسدود کردن راه نفوذ سارقان از در پارکینگ، گفت:اگر توپی قفل درِ ورودی یا پارکینگ، به‌صورت برجسته است، حلقه‌ای آهنی دور آن جوش دهید.
     
    برای در‌های دولنگه قفل اضافی تعبیه کنید

    موذن خواستار توجه اهالی ساختمان به ورود و خروج اهالی شد و تاکید کرد: نسبت به بازماندن در ورودی و پارکینگ ساختمان خود حساسیت به خرج دهید. اگر در مجتمع زندگی می‌کنید، از طریق هماهنگی با همسایه‌ها، مراقبت از ساختمان خود را به نگهبان محله یا سرایدار مورد اطمینان بسپارید.

     
    وی در مورد نحوه تامین امنیت خانه های ویلایی، گفت: چنانچه منزل شما ویلایی است یا در مجاورت آن، ساختمانی نیمه‌ساز وجود دارد، نکات ایمنی را با دقت بیشتری رعایت کنید. در صورتی‌که منزل شما در کنار خرابه، گاراژ، بوستان و مکان‌های تاریک و خلوت واقع شده است، به ایمنی آن اهمیت بیشتری بدهید.
    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *