×
آخرین اخبار

نیویورک‌تایمز: آمریکا تمام اطلاعات پایگاه‌های خود را در اختیار طالبان قرار داده است

  • کد نوشته: 21239
  • ۱۳۹۸-۱۲-۱۹
  • 504 بازدید
  • روزنامه نیویورک تایمز گزارش داده که آمریکا تمامی اطلاعات در مورد سربازان و پایگاه‌های نظامی خود را در اختیار طالبان قرار داده است.
    نیویورک‌تایمز: آمریکا تمام اطلاعات پایگاه‌های خود را در اختیار طالبان قرار داده است

    به گزارش دیدگاه نیوز از افغانستان، روزنامه نیویورک تایمز گزارش داده که آمریکا تمامی اطلاعات در مورد سربازان و پایگاه‌های نظامی خود را در اختیار طالبان قرار داده است.

    براساس گزارش این روزنامه، توافقنامه صلح آمریکا و طالبان دو بخش مهم و محرمانه دارد که هیچ اطلاهاتی در مورد این دو سند وجود ندارد. همین قدر گفته می‌شود که این اسناد نظامی است و آمریکا تمام اطلاعات سربازان و موقعیت پایگاه‌های خود را در اختیار طالبان قرار داده است.

    نیویارک تایمز تاکید کرد: از ارائه این معلومات به طالبان چنین برداشت می‌شود که جنگجویان این گروه نباید به این مناطق حمله کنند. 

    در همین حال، کنگره آمریکا نیز نسبت به این اسناد محرمانه ابراز نگرانی کرده و از دولت ترامپ درخواست کرده است تا این دو بند را در اختیار نمایندگان قرار دهد.

    به گفته روزنامه، سناتوران آمریکایی نیز توافقنامه صلح با طالبان را ابهام آمیز خوانده است.

    توافقنامه صلح آمریکا و طالبان ۱۰ حوت برابر با ۲۹ فوریه در قطر امضا شد. براساس این توافقنامه آمریکا تعهد کرده که در ۱۴ ماه تمامی سربازان خود را از افغانستان خارج می‌کند، در مقابل طالبان هم تعهد کرده که تمام روابط خود را با گروه‌‎های تروریستی از جمله داعش و القاعده قطع و مذاکرات خود با دولت افغانستان را آغاز می‌کند.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *