×
آخرین اخبار

نماینده ولی‌فقیه در لرستان: با آشوب‌گران باید برخورد جدی شود

  • کد نوشته: 102626
  • ۱۴۰۱-۰۸-۰۷
  • 135 بازدید
  • خرم‌آباد – خبر روز – نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم‌آباد گفت: آشوب‌گران صدای مطالبه‌گری مردم نیستند و در راستای نیات دشمنان عمل می کنند که باید برای جلوگیری از آشوب و خسارت مالی و جانی به مردم با آنها برخورد جدی شود.

    به گزارش دیدگاه نیوز، حجت الاسلام والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه خرم‌آباد که در مصلی الغدیر این شهرستان برگزار شد، با اشاره به اینکه در گذشته جنگ‌ها در مرزها بود اما امروز جنگ‌ به اشکال مختلف وجود دارد و باید خود را در مقابل این جنگ‌ها مصون کنیم به شهادت زائران حرم شاه‌چراغ و هتک حرمت به این حرم مطهر اشاره و افزود: مقام معظم رهبری در پیامی امیدبخش خواستار مجازات حتمی عاملان تروریستی شده و دستور دادند سررشته‌های این جنایت شناسایی شوند.

    امام جمعه مردم خرم‌آباد با طرح این سوال که تا چه زمانی باید خون جوانان ریخته شود و شاهد هتک حرمت نسبت به قرآن، اهل‌بیت باشیم بر لزوم برخورد قاطع با آشوب‌گران و عاملان جنایات اخیر در حرم شاهچراغ شیراز شد.

    وی همچنین با اشاره به مناسبت‌های هفته جاری به شهادت شهید حسین فهمیده و روز بسیج دانش‌آموزی اشاره کرد وبا تاکید بر لزوم جهاد تبیین برای دانش‌آموزان گفت: تحریف در مقابل جهاد تبیین قرار دارد و کم‌کاری در جهاد تبیین سبب نمایان شدن تحریف است کمااینکه این جریان تحریف است که امامی مانند امام حسین(ع) را به مسلخ شهادت می‌کشاند.

    وی همچنین گفت: در هفته جاری سالروز ولادت امام حسن عسگری(ع) در سال ۲۳۲ هجری قمری است کمااینکه آن حضرت در سخاوت، در ترویج فرهنگ صرفه‌جویی، تربیت شاگردان، الگویی برای جوانان باشد.

    نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان با اشاره به شهادت آیت‌الله قاضی طباطبایی، اولین شهید محراب و سالروز پدافند غیرعامل نیز گفت: آشنایی با پدافند غیرعامل  در شرایط امروزی جز ضروریات و وظیفه عمومی است کمااینکه هدف پدافند غیرعامل جلوگیری از آسیب‌ ها به زیر ساخت‌ها است.

    حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی در فراز دیگری از خطبه های نماز جمعه یکی از اهداف نظام اجتماعی اسلام را عدالت محوری دانست و با بیان اینکه برپایی عدالت مستلزم وجود رهبری شایسته و دارای برنامه جامع در تمام امور است اظهار داشت: یکی از عوامل شکست حکومت‌ها این است که افرادی که می‌خواهند عدالت را برپا کنند، افراد دانا، کارآمد و عادل نیستند و یا برنامه جامع برای اجرای عدالت ندارند.

    نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان با یادآوری اینکه در برخی عرصه‌ها در حکومت اسلامی افرادی وجود دارند که گفتمان عدالت ندارند، گفت: در حکومت مهدوی تمام کارگزاران در اجرای عدالت پیشگام هستند و روابط مردم با یکدیگر براساس عدل و انصاف است از این رو در حکومت امام زمان(عج) انسان فقیر وجود ندارد.

    وی با اشاره به اینکه عدالت اقتصادی بر پایه تولید، توزیع درست و تنظیم بازار است و مقام معظم رهبری بیش از ده سال است بر تولید، توزیع تاکید می‌کند، ادامه داد: کلید تمام خوبی‌ها تقوا است چراکه عمل صالح، تقوا و ایمان برای انسان ماندگار است.
     

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *