×
آخرین اخبار

نماینده مردم الیگودرز در مجلس: پروژه جاده الیگودرز به مسجدسلیمان ردیف اعتباری گرفت

  • کد نوشته: 36314
  • ۱۳۹۹-۰۷-۰۴
  • 529 بازدید
  • نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی گفت: پروژه جاده الیگودرز به مسجدسلیمان ردیف اعتباری گرفت
    نماینده مردم الیگودرز در مجلس: پروژه جاده الیگودرز به مسجدسلیمان ردیف اعتباری گرفت

    نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی گفت: پروژه جاده الیگودرز به مسجدسلیمان ردیف اعتباری گرفت.

    محمد خدابخشی در گفت‌وگو با دیدگاه نیوز اظهار کرد: یکی از ویژگی‌های مهم و استراتژیک شهرستان الیگودرز هم‌مرز بودن با استان‌های خوزستان، اصفهان، چهارمحال بختیاری و مرکزی است اما بی‌گمان هنگامی این مجاورت ارزشمند و مثمر ثمر واقع می‌شود که ارتباط زمینی به‌صورت مستقیم برقرار باشد.

    وی تصریح کرد: اتصال الیگودرز به خوزستان با توجه به مبادلات فرهنگی و اقتصادی یکی از آرزوهای دیرینه مردم و مسئولان بود که همواره سخن از اجرای آن به میان می‌آمد و در نهایت مغفول و در حد یک رؤیا باقی می‌ماند.

    نماینده مردم الیگودرز در مجلس خاطرنشان کرد: با آغاز دوره دهم مجلس شورای اسلامی اجرای این طرح به‌عنوان یکی از برنامه‌ها در دستور کار قرار گرفت.

    خدابخشی اضافه کرد: طرحی که اجرای آن علاوه بر کاهش مسیر زمینی تهران به جنوب بسیاری از روستاهای منطقه را در برگرفته و توسعه گردشگری و اقتصادی و منافع بسیاری را نصیب شهرستان می‌کند.

    وی بیان کرد: اما به‌رغم موانع و مشکلات موجود مطالعه و احداث جاده الیگودرز به مسجدسلیمان به‌عنوان یک پروژه ملی در بودجه سال ۹۷ کشور ردیف گرفت تا این رؤیا به واقعیت تبدیل شود.

    نماینده مردم الیگودرز در مجلس ادامه داد: پروژه‌ای مهم و تأثیرگذار بر توسعه و پیشرفت شهرستان الیگودرز که با پیگیری‌های مستمر اکنون به‌عنوان یک پروژه ملی ردیف اعتباری گرفت.

    خدابخشی اظهار کرد: کار ساخت آن با تکمیل و تجهیز کارگاه، راه‌اندازی و اخذ مجوز کارخانه‌های تولید مصالح شامل سنگ‌شکن، ماسه شور، بچینگ پلانت و تولید شن و ماسه مورد نیاز برای عملیات بتنی، احداث راه‌های دسترسی به انجام آزمایشات گمانه‌های مربوط به پایه‌های پل‌های بزرگ پروژه، خاک‌برداری پرتابل و آماده‌سازی ورودی و خروجی برای آغاز عملیات حفاری و احداث تونل شماره ۱، اجرای سایت برداری و پی‌کنی و آماده‌سازی جهت ساخت آبروهای بتنی پروژه، ساخت و تأمین راه‌های انحرافی جایگزین برای حفظ جریان تردد موجود محلی و پشتیبانی جهت شروع به ساخت آبروها، اجرای پرده‌های آب‌بند بتنی و سنگی محافظ جاده در مجاورت رودخانه، اجرای فونداسیون و دیوار حائل بتنی محافظ بدنه راه، اجرای عملیات خاک‌برداری و سنگ برداری و برش ترانشه‌ها، بارگیری و حمل و خارج کردن مصالح ناشی از عملیات خاکی از محل انجام پروژه و حمل به محل دپو، تهیه خاک مناسب و اجرای لایه‌های خاک‌ریزی و راکفیل در بخش‌های مختلف مسیر با کارفرمایی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور و مشاوره شرکت مهندسین مشاور راه یاب ملل به همراه پیمانکاری شرکت ساختمانی ویسا، در حال احداث است تا آینده‌ای روشن را برای این شهرستان رقم بزند.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *