×
آخرین اخبار

مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی ساختمان:
نقش مؤثر معاینه فنی ساختمان‌های در حال بهره‌برداری در پیشگیری از حوادث

  • کد نوشته: 85957
  • ۱۴۰۱-۰۳-۱۱
  • 579 بازدید
  • مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی ساختمان گفت: معاینه فنی ساختمان‌های در حال بهره‌برداری می‌تواند در پیشگیری از حوادث و خسارت جانی نقش مؤثری داشته باشد.

    نقش مؤثر معاینه فنی ساختمان‌های در حال بهره‌برداری در پیشگیری از حوادث

    به گزارش دیدگاه نیوز، «فرنام خجسته فر» در جلسه شورای فنی ضمن ابراز تاسف از حادثه متروپل آبادان گفت: واقعه تلخ مترو پل آبادان غم سهمگینی بود که شکیبایی برای بازماندگان آنان را از درگاه خداوند متعال مسئلت می‌کنیم و امیدواریم که دیگر شاهد تکرار این‌چنین حوادثی در کشور نباشیم.

    وی با اعلام آمادگی به‌منظور اعزام گروهای عملیات بازرسی ویِژه تعیین وضعیت پایداری ساختمان‌های هم‌جوار منطقه حادثه‌دیده گفت: ما آمادگی داریم جهت بازرسی ساختمان‌های اطراف محل حادثه تیم‌های فنی با تجهیزات ابزار دقیق پیشرفته مهندسی و یک واحد آزمایشگاه فنی سیار به همراه گروه عملیات بازرسی را به آبادان اعزام کنیم.

    خجسته فر در خصوص نقش بازدارندگی بازرسی‌های دوره‌ای از حوادث ناگوار و افزایش تاب‌آوری ساختمان‌های در حال بهره‌برداری افزود: رسالت ما حفظ جان مردم و سیانت از سرمایه‌های ملی است لذا ساختمان‌های در حال بهره‌برداری با هر نوع کاربری حتماً نیازمند بازدیدهای دوره‌ای هستند که عدم رعایت آن موجب خسارات جبران‌ناپذیر می‌شود.

    وی اظهار داشت: اساس کار معاینه فنی ساختمان‌ها در چهار بخش اصلی سازه. معماری. تأسیسات مکانیکی و برق ساختمان است لذا به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی و اجرا شود که درصد اطمینان بازرسی‌ها به حداکثر و ضریب خطای آن به حداقل کاهش یابد .

    مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی ساختمان در ادامه افزود: ضروری است مدیران فنی گروهای چهارگانه مستقر در ستاد مرکزی با اهتمام بیشتر و مؤثر در کنار گروه‌های عملیات بازرسی فنی در تمامی استان‌های سراسر کشور که می‌توانند دقت حداکثری را به دنبال داشته و در میدان عمل هم نقش به سزایی دارد حضور فعال و مستمر داشته باشند.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *