• امروز : یکشنبه - ۳ بهمن - ۱۴۰۰
  • برابر با : 20 - جماد ثاني - 1443
  • برابر با : Sunday - 23 January - 2022

اخبار ویژه

کشف شکر قاچاق و خارج از شبکه توزیع در مراغه افتتاح سه مدرسه در مسجدسلیمان و لالی ساخت تونل «چری» به کجا رسید؟ / حذف ۱۰۰ پیچ خطرناک با ورود قرارگاه خاتم کلاهبرداری ۱۰ میلیاردی در قالب صندوق وام خانگی در”مسجدسلیمان”  سازمان مدیریت پسماند ودانشگاه تبریز دست همکاری دادند سازمان مدیریت پسماند به دنبال حل چالش های شهر است سارق خودرو حین گشت انتظامی پلیس تبریز دستگیر شد پیمایش لحظه های نجات از جنس امدادی برای نیروهای امدادی سهم فرشتگان نجات هلال احمر خداآفرین دستگیری شکارچیان غیر مجاز درشهرستان عجب شیر سانحه رانندگی در اتوبان پاسداران واژگونی خودرو در سه راهی فرودگاه وزیر خارجه آمریکا خواستار استفاده روسیه از نفوذش بر ایران برای احیای برجام شد کادر فنی جدید نفت مسجدسلیمان معرفی شد رقابت های لیگ آیندگان بسکتبال آذربایجان شرقی آغاز شد خرید تجهیزات استاندارد حفاظت فردی آتش نشانی تبریز سطوح پروازی فرودگاه بین المللی تبریز با خودروی برف خور برف روبی شد نابینایان آذربایجان شرقی افتخاری دیگر رقم زدند سارقان اماکن خصوصی در اهر در چنگال قانون تصاویر از چهره فرشتگان نجات یخ بسته در حین خدمت رسانی و عملیات های نجات تشکری از جنس کودکانه به زبان ترکی از پرسنل آتش نشانی تبریز به مناسبت فرار رسیدن سالگرد حادثه پلاسکو

3

ناگفته‎هایی از فاجعه نفتکش سانچی

  • برای مطالعه این خبر 2 دقیقه زمان نیاز است
  • کد خبر : 8917
  • 25 دی 1396 - 9:46
ناگفته‎هایی از فاجعه نفتکش سانچی

خبر روز / معاون سازمان بنادر و دریانوردی جزئیاتی از حادثه نفتکش سانچی را بیان کرد و گفت: انفجار مهیب اولیه در کشتی سانچی فرصت عکس العمل را به خدمه این کشتی نداد.

هادی حق شناس گفت: کشتی سانچی ۱۱۵ هزار تن میعانات گازی با درجه اشتعال منفی ۱۸ درجه سانتی گراد حمل می کرد که در برخورد با کشتی چینی یک یا دو مخزن ۲۰ هزار تنی منفجر شد.
معاون سازمان بنادر و دریانوردی افزود: اطلاعات اولیه به دلیل آسیب شدید نفتکش سانچی درباره کارکنان آن ناامید کننده بود البته تا آخرین لحظه برای حداقل انتقال اجساد تلاش شد اما به دلیل حجم آتش و گازهای سمی امکان این کار ایجاد نشد.
حق شناس گفت: عمق حادثه در همان لحظات نخست مشخص بود و نشت گاز های سمی اجازه نفس کشیدن به هیچ کس را تا شعاع هزار متری نمی داد.
وی افزود: پس از برخورد دو کشتی و انفجار نفتکش هیچ علامت و تقاضایی از سوی نفتکش سانچی نداشتیم و این نشان می داد پس از انفجار هیچ یک از کارکنان فرصت عکس العملی را نداشت.
معاون سازمان بنادر و دریانوردی گفت: کشتی سانچی ساخت سال ۲۰۰۸ کره جنوبی به وسیله شرکت هیوندا بود و جدید ترین استانداردهای جهانی را داشت.
حق شناس افزود: این سانحه در دو سه دهه اخیر بی نظیر بود.
وی گفت: کارکنان کشتی کریستال پس از برخورد با نفتکش سانچی به آب می پرند و به وسیله قایق و بالگرد نجات می یابند و کشتی چینی نیز که به موتور آن آسیبی وارد نشده بود به ساحل برده شد.
معاون سازمان بنادر و دریانوردی افزود: ۹۰ درصد واردات و صادرات کشور و همه نفت و فرآورده های نفتی به وسیله کشتی حمل می شود.
حق شناس گفت: جعبه سیاه کشتی سانچی با حضور همه ذینفعان از جمله چین، هنگ کنگ، پاناما و ایران در چین باز و اطلاعات آن بررسی می شود.
وی افزود: اعلام نتیجه بررسی ها روند حقوقی دارد و حداقل یک ماه زمان لازم دارد.
معاون سازمان بنادر و دریانوردی گفت: نتیجه بررسی ها برای بیمه ها و مالکان سانچی مهم است.
حق شناس افزود: نماینده ایران از کشتی چینی بازدید کرد اما مقامات این کشور اجازه مصاحبه با کارکنان آن کشتی را ندادند در صورتی که باید با کارکنان کشتی کریستال نیز مصاحبه کنیم.
وی منطقه حادثه را منطقه پرتردد برای کشتی ها اعلام و اضافه کرد: به طور قطع نمی توان گفت به چه دلیل این دو کشتی با یکدیگر برخورد کردند و باید جعبه سیاه بررسی شود.
معاون سازمان بنادر و دریانوردی گفت: منطقه برخورد جزء نقاط کور راداری نیز نبود.


نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

لینک کوتاه : https://daylinews.ir/?p=8917

   
   

نظر دهید:

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال نظرات

خبر روز حق خود را در منتشر نکردن دیدگاه شما بر اساس تشخیص خود، حتی به فرض این‌که قوانین زیر را صریحاً نقض نکرده باشند، محفوظ می‌داند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت خبر روز منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.