×
آخرین اخبار

نامه شهروند مسجدسلیمانی به رئیس جمهور

  • کد نوشته: 3634
  • ۱۳۹۶-۰۳-۲۴
  • 1068 بازدید
  • ساسان زکی پور – دیدگاه نیوز بسمه تعالی جناب آقای دکتر روحانی ریاست جمهور کشور اسلامی ایران باسلام و احترام و آرزوی توفیق الهی برای جنابعالی و همکاران محترمتان در دستگاه های اجرایی؛ احتراما به استحضار عالی میرساند؛ این چند سطرمرقومه؛ داستان زندگی مردمی زجردیده اما صبور شهرستان مسجدسلیمان از استان خوزستان میباشد که امید […]

    نامه شهروند مسجدسلیمانی به رئیس جمهور

    ساسان زکی پور – دیدگاه نیوز

    بسمه تعالی

    جناب آقای دکتر روحانی

    ریاست جمهور کشور اسلامی ایران

    باسلام و احترام و آرزوی توفیق الهی برای جنابعالی و همکاران محترمتان در دستگاه های اجرایی؛ احتراما به استحضار عالی میرساند؛ این چند سطرمرقومه؛ داستان زندگی مردمی زجردیده اما صبور شهرستان مسجدسلیمان از استان خوزستان میباشد که امید است با بذل عنایات حضرتعالی و نظر مساعد سایر مسئولین استانی و شهرستانی از این فلاکت رهایی یابند و توجهات حضرتعالی به این سکنه؛ زمینه باقیات صالحاتی برای شما باشد.
    اما غرض از نگارش این سطور این است که؛ با توجه به تبعیض های ناروا که منجر به از بین رفتن عدالت و ضایع شدن حقوق مردم محروم و رنج کشیده مسجدسلیمان گردیده است، نظر حضرتعالی و دیگر مسئولان را ؛ جهت احیاء حقوق و برپایی عدالت به نکات ذیل جلب می نماییم. لذا انتظار می رود مورد اهتمام جدی قرار گیرد.

    جناب آقای دکتر روحانی

    محضر حضرتعالی معروض می داریم، شهرستان مسجدسلیمان به رغم برخورداری از منابع صنعتی و معدنی، از مشکلات و تنگناهایی رنج می برد که ضرورت دارد با سیاست گزاری؛ برنامه ریزی بهنگام و تخصیص منابع مالی، به سمت آبادانی رهنمون شود. این شهرستان در محرومیت و نبود امکانات به سر می برد. به رغم آنکه خدمات نظام مقدس اسلامی، غبار محرومیت دوران رژیم منحوس پهلوی را زدوده است ، اما مسجدسلیمان از قافله پیشرفت دور مانده و نیازهای مردم شریف این دیار بی پاسخ مانده است. هم اکنون مشکلات متعددی از قبیل؛ نبود آب شرب بهداشتی بخش هایی از شهرستان؛ نبود امکانات آموزشی؛ نبود راه مواصلاتی مناسب؛ نبودامکانات بهداشتی و درمانی؛ بیکاری جوانان؛ به خصوص اغلب تحصیلکردگان؛ عدم گازرسانی به بخشی از مناطق شهرستان مسجدسلیمان و روستاها ؛ نبود اماکن و تجهیزات فرهنگی، ورزشی و تفریحی؛ نداشتن طرح هادی روستایی و ده ها مشکل ریز و درشت دیگرِ زیرساختی و زیربنایی، مردم شریف این خطه را با نگرانی مواجه ساخته است.

    جناب آقای رئیس جمهور
    ما مردم زجر کشیده مسجدسلیمان از بی مهری دستگاههای اجرایی اعم ازشهرستان و استان گله مندیم. علیرغم اینکه بارها درد دل مردم از نبود امکانات به گوش ناشنوای مسئولین منعکس شده ؛ متاسفانه تاکنون هیچ گونه اقدامی در این خصوص صورت نگرفته است.

    جناب آقای دکتر روحانی ریاست جمهور محترم ایران:

    باید حضرتعالی مطلع شوید، در این گوشه از شهرستان؛ روستایی واقع است که احداث جاده ۴۰ کیلومتریش سالهاست بطول انجامیده و علیرغم دوندگی های بیش از ۱۵ سال اهالی به ادارات شهرستان مسجدسلیمان و استان خوزستان تاکنون هیچ نتیجه ای جز مهاجرتهای بی رویه به شهرستانهای اهواز ،کرج،اصفهان و…. نداشته است. مرگ زنان و فرزندان ما درحالی مقابل چشمانمان رقم میخورد که جاده های مسجدسلیمان بسیار پرخطر و آمبولانس کافی برای انتقال ساکنین و متخصصان خوبی در مسجدسلیمان ،لالی ،اندیکا، هفتگل در بیمارستانها وجود ندارد.
    این درحالیست که درطول روز دستان مادران و پدران چشم نگران ؛ رو به سوی آسمان بلند است که دراین مدت اتفاقی برای اعضای خانواده آنها نیفتد.

    جناب آقای رئیس جمهور؛

    میدانم شما به روستاهای محروم و دور افتاده در نقاط مختلف کشور سفر میکنید و پای درد دل هموطنانمان مینشینید ولی هیچ یک از مسئولین استانی جهت رفع مشکلات شهرستان مسجدسلیمان قدم نگذاشته اند.

    جناب آقای دکتر روحانی

    آیا چنین شهرستانی که در بسیاری از موارد شهری به عنوان شهر اولین ها در کشور نام گرفته بود حق برخورداری از چند مدرسه با امکانات کافی را ندارد؟

    آیا احداث چند مرکز درمانی و حضور چند متخصص کار بسیار بزرگی است؟

    محصولات باغی و دامی این منطقه میتواند تامین کننده بخشی از نیازهای استان میباشد؛ اما بدلیل همین بی تدبیری ها و عدم وجود جاده مناسب جهت انتقال به بازار؛ هرگز به دست کسی نمیرسد و اهالی نیز رغبت خود را برای نگهداری باغات ازدست داده و هزینه های آن را نمیتوانند تحمل نمایند.

    آقای رئیس جمهور شایسته است بدانید؛

    در برخی از مناطق این شهرستان که روزی تمام صنعت و اولین ها در این شهر بود، امروز حتی از پوشش شبکه تلویزیونی، رادیویی ، برخوردار نیستند تا بدانند درجریان انتخابات چه کسانی کاندیدای ریاست جمهوری شده اند و برای اینکه بدانند نامزدهای ثبت نام شده چه کسانی هستند باید تا روز انتخابات صبر کنند تا صندوقها و لیست داوطلبین به برخی از روستاهای این شهرستان برسد تا اینگونه مطلع شوند.

    اگر یک مرکز درمانی مناسب با تمام امکانات در این منطقه وجود ندارد؛
    اگر محصولات باغی ما به دلیل نبود جاده به هیچ کجا نمیرسد و بخاطر هزینه بالای انتقال حاضر میشویم روی درختان خراب شوند اما آنها را نچینیم، اگر احشام اهالی بدلیل بیماریهای مختلف و بدلیل اینکه هیچ دامپزشکی درطول سالهای گذشته حتی یک سفر به روستاهای این شهرستان نداشته و … حرفی نیست و گلایه ای نداریم.

    تنها خواسته ی ما احداث جاده نیمه کاره ای است که چند سالی است به دلیل اجازه ندادن وزیر محیط زیست شما سرکار خانم ابتکار بطول انجامیده و درحالیکه طی همین مدت هزاران کیلومتر جاده چند بانده و بزرگراه درکشور و استانها احداث شده؛ اما این جاده به دلایل نامعلومی اسیر نامهربانی مسؤلین بومی و غیر بومی شده است. بگذاریم و بگذریم؛که هر چه هست شرح محرومیت است، محرومیتی که شاید حضرتعالی نیز بر آن واقف باشید و این نوشته ها فقط از باب یاد آوری است.

    از مسئولین ذیربط بخواهید که توضیح دهند که چرا چنین وضعیت اسفباری در این شهرستان حکمفرماست؟ تا کی باید شهرستان مسجدسلیمان عقب افتادگی بر گرده اش بخورد؟

    جناب آقای دکتر روحانی

    توزیع ناعادلانه امکانات و اعتبارات دولتی درسالهای گذشته، به رغم افزایش درآمدهای دولت های گذشته ؛ موجب عدم پیشرفت شهرستان مسجدسلیمان شده است. مردم زجرکشیده و محروم مسجدسلیمان تکیه گاهی جزء مسئولان دلسوز به نظام ندارند درمقابل این بی مهری ها چه بگویند؟ جزء اینکه بگویند، آقای رئیس جمهور به داد بیچارگان برسید، علمای عظام با عنایت به سخن پیامبر اکرم (ص): ((هر کس صدای مظلومی را بشنود و به او کمک نکند مسلمان نیست )) به داد مظلومان برسید ، مسئولان محترم اجرایی دلسوز به نظام ، به داد این محرومان برسید. لذا خواهش و استدعای بسیارعاجزانه مردم زجر کشیده مسجدسلیمان از حضرتعالی و دیگر مسئولان عزیز استان و شهرستان این است در اسرع وقت تدابیر و تمهیداتی را برای رهایی مردم محروم این شهرستان از این وضعیت اسفبار اتخاذ نمایید.

    امید است که شاهد هر چه بیشترتحقق اهداف مقدس نظام جمهوری اسلامی در سایه مقام عظمای ولایت و دولت کریمه باشیم.
    جناب آقای دکتر روحانی، عاجزانه ازشما تقاضا داریم زمینه ی اعزام کارشناسانی از طرف حضرتعالی به این شهرستان فراهم آید تا با بازدید میدانی و ارائه گزارش مأموریت ، شما از وضعیت شهرستان مسجدسلیمان بیشتر و بهتر مطلع شوید ، شما نقطه ی عطفی و شروع مبارک و تازه ای بر این داستان غم انگیز باشید. امید است با تلاش مجدانه حضرتعالی که مسلما مرضی رضای حق تعالی نیز هست ؛ شاهد استیفای حقوق مردم محترم و زجر کشیده مسجدسلیمان باشیم.

    در پایان نیز لازم است این نکته را یادآور شویم که مردم شهرستان مسجدسلیمان فقط و فقط از سر دین به دیار و سرزمین مادریشان، کمر همت بسته اند و با توکل به خداوند متعال در میدان عمل آماده اند تا به یاری مسئولین بشتابند و سیر آبادانی و سازندگی دیار خویش را تسریع و تسهیل بخشند. اما این انتظار را از مسئولین خدوم کشور، استان و شهرستان دارند که آنها نیز دست همکاری و مساعدت به سوی ما دراز کنند تا این موجب دلگرمی این مردم بزرگ و سرافراز شود و کام مردم به برکت این پیشرفت ها وآبادانی ها شیرین گردد.

    جناب آقای دکتر روحانی

    دستان ما منتظر دستان شماست و چشمهایمان به راه روشن آینده. منتظریم تا شمیم مرکب نامه ی پاسختان را استشمام کنیم و این موجبات دلگرمی ما شود برای رفتن به سوی فردایی بهتر.

    پیشاپیش از توجه و عنایت حضرتعالی سپاسگزاری میشود و توفیق روزافزون شما را از خداوند متعال مسألت می نماییم.

    با تشکر فعال اجتماعی شهرستان مسجدسلیمان
    ساسان زکی پور
    ۹۶/۳/۱۵

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *