×
آخرین اخبار

نائب رئیس پارلمان لبنان: تعیین مرز به معنای عادی سازی روابط با اسرائیل نیست

  • کد نوشته: 99717
  • ۱۴۰۱-۰۷-۲۰
  • 136 بازدید
  • تهران – خبر روز – الیاس بوصعب نایب رییس پارلمان لبنان چهارشنبه شب اعلام کرد که توافق بر سر تعیین مرز دریایی میان لبنان و اسرائیل به معنای عادی سازی روابط با تل آویو نیست.

    نائب رئیس پارلمان لبنان: تعیین مرز به معنای عادی سازی روابط با اسرائیل نیست

    به گزارش دیدگاه نیوز، بوصعب به شبکه “الجزیره” قطر گفت که مذاکرات تعیین مرز دریایی بسیار سخت بود و ما به ارعاب رسانه‌ای [رژیم صهیونیستی] توجهی نمی‌کنیم.

    وی افزود: به تشدید تنش و ارعاب اطلاع رسانی اسرائیل در طول مذاکرات تعیین مرز دریایی توجهی نکردیم.

    بوصعب تصریح کرد: آنچه محقق شد یک دست آورد است، اما توافق تعیین مرز دریایی با اسرائیل به معنای عادی سازی روابط با آن نیست.

    وی گفت:لبنان دارای منافعی درجهت حفظ امنیت و آرامش برای استخراج گاز است.

    بوصعب دوشنبه شب نیز اعلام کرد که توافق تعیین مرز دریایی میان لبنان و اسرائیل نزدیک است.

    وی گفت که آموس هوکشتاین میانجی آمریکایی به راه حل و تفاهمی رسید که هر دو طرف لبنانی و صهیونیستی را راضی می‌کند.

    بوصعب با بیان اینکه بررسی پیشنهاد آمریکا در پرونده ترسیم مرزهای دریایی برعهده رئیس جمهور لبنان است، تاکید کرد: پیشنهاد آمریکا برای ترسیم مرز دریایی یک توافقنامه یا معاهده با اسرائیل نیست.

    نائب رئیس پارلمان لبنان خاطرنشان کرد که لبنان به تمام سهم خود از میدان گازی “قانا” دست یافت و تمام ملاحظات این کشور اجرا شد.

    بوصعب تاکید کرد، پذیرش نهایی پیشنهاد آمریکا به تصمیم رئیس جمهور، نخست وزیر و رئیس پارلمان لبنان باز می‌گردد.

     کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی امروز چهارشنبه با حضور نخست‌وزیر موقت این رژیم تشکیل و پیش‌نویس توافق ترسیم مرز دریایی میان فلسطین اشغالی و لبنان را تایید کرد.

    یائیر لاپید، نفتالی بنت نخست وزیر پیشین  بنی گانتس وزیر جنگ، گیدون سعر وزیر دادگستری، آویگدور لیبرمن وزیر دارایی، کارین الحرار وزیر انرژی و برخی وزیران دیگر در نشست کابینه امنیتی در این باره حضور داشتند.

    پیش از تایید پیش نویس توافق ترسیم مرز دریایی با لبنان توسط اعضای کابینه امنیتی، کابینه فراگیر نیز امروز آن را برای تایید اولیه بررسی خواهد کرد تا اینکه دو هفته دیگر تصویب نهایی شود.

    پیش از این جبران باسیل رهبر جریان آزاد ملی لبنان در گفت وگو با شبکه تلویزیونی “ال. بی. سی” لبنان، گفت: حزب‌الله معادله قدرت را (در پرونده ترسیم مرزها به رژیم اسرائیل) تحمیل کرد و لبنان در مساله ترسیم مرزهای دریایی به مطالبات خود دست یافت و اکنون تنها یک گام مانده است. جایگزین توافق، جنگ خواهد بود.

    یک مقام آمریکایی بلندپایه پیشتر از تحویل نسخه نهایی پیش‌نویس پیشنهادی توافق این کشور در پرونده ترسیم مرزهای دریایی میان لبنان و فلسطین اشغالی، به بیروت و رژیم صهیونیستی خبر داده بود.

    این مقام آمریکایی تاکید کرده بود: ما خیلی به امضای توافق نزدیک هستیم.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *