×
آخرین اخبار

میانگین برداشت روزانه ۶۱۴.۷ میلیون مترمکعب گاز از میدان پارس جنوبی

  • کد نوشته: 96366
  • ۱۴۰۱-۰۶-۲۸
  • 153 بازدید
  • تهران- خبر روز- مدیرعامل شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی گفت: از ابتدای سال ۱۴۰۱ تا پایان مردادماه، میانگین تولید روزانه گاز از میدان پارس جنوبی ۶۱۴.۷ میلیون مترمکعب بوده است که با انجام اقدام‌های نوآورانه و تکیه بر دانش بومی توانستیم در تولید پایدار گاز و محصولات جانبی گام‌های مثبتی برداریم.

    میانگین برداشت روزانه ۶۱۴.۷ میلیون مترمکعب گاز از میدان پارس جنوبی

    به گزارش دیدگاه نیوز از وزارت نفت، نشست هماهنگی و ارزیابی تضمین تولید گاز در پارس جنوبی طی زمستان ۱۴۰۱ با حضور مدیران ارشد شرکت‌های ملی نفت و گاز در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس برگزار شد. 

     این نشست به‌منظور هماهنگی و ایجاد آمادگی بخش بالادست و پایین‌دست پارس جنوبی برای تولید و تأمین حداکثری گاز کشور در فصل زمستان با حضور هرمز قلاوند، مدیر نظارت بر تولید نفت و گاز شرکت ملی نفت ایران، احمد باهوش، مدیرعامل شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی و محمد حسین متجلی، سرپرست شرکت نفت و گاز پارس برگزار و وضع عملیات تولید گاز از بخش فراساحل و پالایشگاه‌های خشکی پارس جنوبی بررسی شد.

    باهوش در این نشست درباره مقدار تولید گاز در پنج ماه نخست امسال گفت: از ابتدای سال ۱۴۰۱ تا پایان مردادماه، میانگین تولید روزانه گاز از میدان پارس جنوبی ۶۱۴.۷ میلیون مترمکعب بوده است که با انجام اقدام‌های نوآورانه و تکیه بر دانش بومی توانستیم در تولید پایدار گاز و محصولات جانبی گام‌های مثبتی برداریم و امیدواریم این روند تداوم یابد.

    وی افزود: اکنون هیچ مرز جداکننده‌ای بین گاز و نفت وجود ندارد و همگی باید برای روسپید کردن صنعت نفت و گاز کشور دست در دست هم بدهیم.

    مدیران عامل شرکت‌های نفت و گاز پازس و مجتمع گاز پارس جنوبی در این نشست مشترک به‌عنوان بهره‌بردار بخش‌های  فراساحل و پالایشگاه‌های گازی پارس جنوبی با تأکید بر اهمیت هماهنگی هرچه بیشتر بخش‌های بالادست و پایین دست پارس جنوبی، راهکارهایی درباره همکاری بیشتر و ایجاد یکپارچگی همسو با رسیدن به اهداف مشترک در تولید ایمن و پایدار گاز ارائه کردند.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *