×
آخرین اخبار

موافقت نمایندگان با بررسی فوری طرح استفساریه «فوق العاده شغل مناطق جنگی»

  • کد نوشته: 99533
  • ۱۴۰۱-۰۷-۲۰
  • 258 بازدید
  • تهران-خبر روز- نمایندگان مجلس شورای اسلامی دو فوریت استفساریه‌ای را به تصویب رساندند که در صورت تصویب نهایی آن فوق العاده شغل مناطق جنگی باید مجددا پرداخت شود.

    موافقت نمایندگان با بررسی فوری طرح استفساریه «فوق العاده شغل مناطق جنگی»

    در ادامه جلسه علنی روز چهارشنبه- ۲۰ مهر- مجلس شورای اسلامی بررسی دو فوریت طرح استفساریه ماده (۱۱۲) قانون برنامه ششم توسعه  در مورد فوق العاده شغل مناطق جنگی در دستور کار صحن علنی مجلس قرار گرفت.

    عبدالرضا مصری، طراح این استفساریه در این خصوص گفت: اخیرا دیوان عدالت اداری حکمی را صادر کرده که ماده ۱۱۲ قانون برنامه ششم را لغو کرده اولا طبق قانون اساسی تفسیر قانون بر عهده مجلس است.

    نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در ماده ۶۸ قانون خدمات کشوری فوق العاده شغل‌ها مشخص شده است که امتیازاتی را برای کارکنان دارد. بر اساس این قانون اگر کسی در مناطق محروم هم زمان مشمول فوق العاده شغل مناطق جنگی و فوق العاده شغل بدی آب و هوا باشد فقط یه فوق العاده دریافت می‌کند.

    نایب رییس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: طبق قانون برنامه ششم فوق العاده مناطق جنگی علی رغم هر فوق العاده‌ای باید پرداخت شود که اجرایی شده است و کارکنان دریافت کردند.

    وی ادامه داد: آیا باید با حکم دادگاه قانون لغو شود؟ با این رویه سنگ روی سنگ بند نمی شود به اندازه کافی مراکز قانون گذاری تاسیس شده است، لغو این قانون همه مناطق مرزی را شامل می‌شود.اگر این حکم دیوان عدالت اجرا شود و تبعاتی داشته باشد و خون از بینی کسی بیاید کسی که این حکم را داده باید به عنوان مفسد محاکمه شود.

    در ادامه مخالف و موافق دو فوریت این استفساریه صحبت نکردند و دو فوریت این استفساریه به رای نمایندگان مجلس گذاشته شد.

    تصویب دو فوریت نیازمند رای موافق دو سوم نمایندگان حاضر در مجلس شورای اسلامی است.

    نمایندگان با ۱۷۵ رای موافق، ۲۰ رای مخالف، ۴ رای ممتنع از مجموع ۲۰۹ نماینده حاضر در مجلس دو فوریت این استفساریه را به تصویب رساندند.

    به گزارش دیدگاه نیوز، متن کامل متن این استفساریه به شرح زیر است:

    ‌آیا فوق‌العاده و مزایای موضوع بندهای «ث» و «ج» ماده (۱۱۲) قانون برنامه ششم توسعه شامل کلیه مستخدمانی است که از زمان شروع دفاع مقدس و پس از آن در مناطق عملیاتی تعیین شده توسط ستاد کل نیروهای مسلح اشتغال داشته و دارند ؟

    پاسخ :

    بلی. فوق‌العاده و مزایای موضوع بندهای «ث» و «ج» ماده (۱۱۲) قانون برنامه ششم توسعه شامل کلیه مستخدمانی است که از زمان شروع دفاع مقدس و پس از آن در مناطق عملیاتی تعیین شده توسط ستاد کل نیروهای مسلح اشتغال داشته و دارند .

    علاوه بر این طبق ماده۱۱۲ـ به‌منظور جبران عقب‌ماندگی‌های استان‌های مناطق عملیاتی دفاع مقدس:

    ث ـ سازمان برنامه و وبودجه و سازمان اداری و استخدامی کشور موظفند اعتبار لازم را برای اعمال سقف فوق‌العاده‌ پیش‌بینی شده در بند(۱)‌ ماده(۶۸) قانون مدیریت خدمات کشوری برای کارکنان شاغل در این مناطق از سال اول اجرای قانون برنامه تأمین و اعمال نمایند.

    ج ـ سازمان برنامه و بودجه و سازمان اداری و استخدامی کشور مکلفند نسبت به صدور احکام پرداخت مزایای شاغلان مناطق عملیاتی دفاع مقدس برابر جداول و ضوابط ابلاغی سال ۱۳۷۶ سازمان امور اداری و استخدامی کشور از سال دوم اجرای قانون برنامه اقدام نمایند.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    یک پاسخ به “موافقت نمایندگان با بررسی فوری طرح استفساریه «فوق العاده شغل مناطق جنگی»”

    1. ناشناس گفت:

      چرا بهدبارنشستگان ایثارگر تامین اجتماعی فوقالعاده جنگی نمی دهند مگر انها ایثارگر نیستند مشکل چیه حق ببشتر ررمندگان جنگ پایمال می شود

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *