×
آخرین اخبار

معاون فرهنگی و تبلیغات سپاه پاسداران: بیش از ۱۱ هزار نفر را به عنوان فرهنگ‌یار سپاه سازماندهی کردیم

  • کد نوشته: 53555
  • ۱۳۹۹-۱۱-۲۰
  • 576 بازدید
  • حسین محبی، معاون فرهنگی و تبلیغات نمایندگی ولی فقیه در سپاه پاسداران از سازماندهی بیش از ۱۱ هزار نفر به عنوان «فرهنگ‌یار سپاه» خبر داد.
    معاون فرهنگی و تبلیغات سپاه پاسداران: بیش از ۱۱ هزار نفر را به عنوان فرهنگ‌یار سپاه سازماندهی کردیم

    به گزارش دیدگاه نیوز ، محبی گفت که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اقدام به سطح‌بندی فعالان فرهنگی کرده است تا از آن‌ها در مجامع مختلف به عنوان سخنران، هنرمند، راوی و موارد مشابه استفاده کند و بر همین اساس تاکنون ۱۱ هزار و ۷۰۰ نفر از سوی سپاه پاسداران در سطح کشور سازماندهی شده‌اند.

    این مقام ارشد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همچنین گفت که برای فعالیت پنج هزار نفر از این افراد به عنوان «فرهنگ‌یار سپاه» حکم زده‌ایم.

    پس از اعتراضات دی ماه ۹۶ و همچنین اعتراضات سراسری آبان ۹۸، راه‌اندازی گروه‌های مختلف از کاربران در فضای مجازی و همچنین گروه‌هایی برای فعالیت در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی به ویژه در محلات از جمله اقداماتی است که سپاه پاسداران و بسیج به موازات گسترش «گشت‌های امنیتی رضویون» در دستور کار خود قرار داده‌اند.

    همزمان فرماندهان ارشد سپاه پاسداران و بسیج از سازماندهی گروه‌هایی از کاربران برای فعالیت در شبکه‌های اجتماعی نیز خبر داده بودند.

    درست یک ماه قبل در بیستم دی ماه، حجت الاسلام محمدرضا تویسرکانی، مسئول نمایندگی ولی فقیه در بسیج، با اشاره به فعالیت عضویت ۱۵۰ هزار طلبه در بسیج، از راه‌اندازی چند هزار حساب در شبکه‌های اجتماعی خبر داد.

    تویسرکانی گفت که در سازمان بسیج طرحی به عنوان «طرح ثامن» وجود دارد که بر اساس آن چند هزار کانال در فضای مجازی ایجاد شده است.

    نمایندگی ولی فقیه در بسیج همچنین با تاکید براینکه شبکه‌سازی بسیج در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی برای هدایت سیاسی است، گفت: وقتی یک لایو [اینستاگرامی] ساده چند میلیون نفر بیننده دارد، چرا ما نتوانیم از این فضا استفاده کنیم.

    تویسرکانی البته گفت که هر فردی این توان را ندارد که در این فضا فعالیت کند زیرا فضای مجازی مین‌گذاری شده است، یعنی باید حضور در آن آگاهانه باشد و فرد سواد رسانه‌ای بالایی داشته باشد.

    وی با اشاره به آنچه «فضای روحانیت و حوزه‌ها و خصومت‌های دشمن و انحرافاتی برخی» خواند، گفت که طلاب و روحانیون بسیجی باید «حقیقت درخشان روحانیت را به مردم و نسل جوان نشان دهند تا اگر نفرت یا بغضی نیز وجود دارد، رفع شود».

    مسئول نمایندگی ولی فقیه در بسیج همچنین گفت که «باید روحانیت بسیجی به مردم نشان دهند که مقصر فقر و تنگدستی و محرومیت و گرفتاری‌های جامعه، اسلام و روحانیت نیست و بد عمل نمودن تعداد قلیلی از طلبه‌ها و تبلیغات کثیر دشمن، دست به دست هم دادند تا حقیقت روحانیت دیده نشود.»

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *