×
آخرین اخبار

معافیت های جدید سربازی در راه است

  • کد نوشته: 87398
  • ۱۴۰۱-۰۴-۱۸
  • 928 بازدید
  • عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: اگر به کل خدمت سربازی را حذف کنیم یا اینکه معافیت‌های سربازی را بیش از اندازه افزایش دهیم، دست نیروهای نظامی خالی می‌شود.

    معافیت های جدید سربازی در راه است

    به گزارش دیدگاه نیوز، شهریار حیدری با اشاره به اینکه اعزام مشمولان به خدمت سربازی پایه و اساس قانونی دارد، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران کشور پهناوری است که هم همسایگان بسیار زیادی دارد و هم در حوزه دریا و خشکی مرز داریم، بنابراین برای تأمین امنیت کشور به سرباز و کادر نظامی نیاز داریم.

    عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به اینکه ما در حوزه کادر نظامی مشکل نداریم، گفت: باید به این نکته توجه کرد که بین ۳۰ تا ۴۰ درصد از منابع انسانی نیروهای مسلح از طریق سربازان تأمین می‌شود. اگر ما به کل خدمت سربازی را حذف کنیم یا اینکه معافیت‌های سربازی را بیش از اندازه افزایش دهیم، دست نیروهای نظامی برای تأمین نیروی انسانی خود و دفاع از کشور خالی می‌شود.

    نماینده مردم قصرشیرین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: البته عده‌ای هستند که به هر دلیلی نمی‌توانند به خدمت سربازی بروند. برای مثال، ممکن است فردی قبل از رسیدن به دوران سربازی یا در دوران دانشجویی ازدواج کرده و صاحب فرزند شده باشد که اگر در این شرایط به خدمت سربازی برود، قاعدتاً خانواده او دچار مشکل می‌شوند. از سوی دیگر اگر افرادی با این شرایط به خدمت سربازی نروند، باز هم با یکسری محدودیت‌های دولتی و خدمات عمومی مواجه می‌شوند.

    وی تاکید کرد: بر این اساس، مشمولان غایب سربازی باید تعیین تکلیف شوند. ما از دولت و ستاد کل نیروهای مسلح درخواست کردیم تا اصلاح لایحه قانون خدمت وظیفه عمومی را به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ارائه دهند تا ما آن را بررسی کنیم و آنچه خیر و صلاح مشمولان غایب سربازی و مملکت است، در صحن مجلس به تصویب برسد.

    حیدری اظهار داشت: معافیت‌های سربازی باید در اصلاح لایحه قانون خدمت وظیفه عمومی مشخص شود. همچنین باید تعیین شود که معافیت‌های سربازی به چه تعداد و به چه علتی داده می‌شود تا خللی در انجام وظایف نیروهای نظامی وارد نشود. با وجود این، حتماً باید مشمولان غایب سربازی تعیین تکلیف شوند.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    2 پاسخ به “معافیت های جدید سربازی در راه است”

    1. ناشناس گفت:

      سلان خسته نباشید هرکسی شانس خودشو داره یک بار سال ۸۲ بود کسی ۳۰ سال به بالا بود معاف شدند که آن زمان ما شرایط نداشتیم وخود بنده مشکل اعصاب دارم سال ۹۴ پولی شد ما بدبختا پول نداشتیم قرار بود کسی سن ۳۵ سال باشه باچند فرزند از شانس بد ما نگذاشتند سنم ۴۲ سال است و۵ فرزند دارم به خدا مشکل بیماری اعصاب دارم این طرح جلوش نگیرند ما بااین افسردگی وبیماری چند صبحا بیشتر نیستیم حداقل دلمان راضی بود شرکتی برای نگهبانی چیزی میگرفتن خدا راضی خوشنود باشه از همه مان

    2. ناشناس گفت:

      خیلی خوب که تکلیف مشخص شود بسیار عالی واقعا عالی

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *