×
آخرین اخبار

مستند کوتاه “شین و ژین” ساخته هنرمند شیرازی، جایزه جشنواره فیلم اسپانیا را برد

  • کد نوشته: 78994
  • ۱۴۰۰-۱۰-۲۱
  • 368 بازدید
  • مستند کوتاه "شین و ژین" ساخته حسین الهیاری هنرمند شیرازی، موفق به کسب جایزه بهترین فیلم از جشنواره PREMI TERRA GOLLUT اسپانیا شد.
    مستند کوتاه “شین و ژین” ساخته هنرمند شیرازی، جایزه جشنواره فیلم اسپانیا را برد

    محمد ناصریراد مسئول روابط عمومی پروژه مستند شین و ژین، دوشنبه در گفت و گو با دیدگاه نیوز اعلام کرد:‌ این فیلم پیش از این در اولین درخشش بین المللی خود توانسته بود جایزه ویژه هیئت داوران از دوازدهمین دوره جشنواره فیلم های کُردی زبان لندن کسب کند.

    وی ادامه داد: مستند یاد شده اخیرا در ششمین حضور بین المللی خود در جشنواره TERRA GOLLUT اسپانیا، توانست با جلب نظر هیئت داوران، جایزه بهترین فیلم کوتاه را در این فستیوال معتبر از آن خود کند.

    این مستند کوتاه، آبان ماه ۱۳۹۶ و پس از وقوع زلزله ویرانگر شهرستان سرپل ذهاب و ازگله استان کرمانشاه با موضوع زلزله در قالبی شاعرانه ساخته شد و پخش جهانی خود را امسال شروع کرد.

    شین و ژین ، جمله ای کردی است و برگردانِ فارسی آن شیون و زیستن است، زیستن در بحران نظیر روزگار پس از زلزله .

    حسین الهیاری به عنوان تهیه کننده و کارگردان با همراهی محمدناصریراد به عنوان فیلمبردار، این مستند را تولید کرده و مونا رضایی با مشاوره نادر مشایخی، موسیقی را ساخته، ابراهیم عبدالحکیمی مدیرتولید این اثر است، تدوین کار را احسان میلانی و طراحی صدا را احسان افشاریان و صدابردار این اثر را علیرضا اکرادی عهده‌دار بوده‌اند.

    زمین‌لرزه به بزرگی ۷٫۳ ریشتر شامگاه یکشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۶ در نزدیکی ازگله، استان کرمانشاه در نزدیکی مرز ایران و عراق در ۳۲ کیلومتری جنوب غربی شهر حلبچه عراق رخ داد.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *