×
آخرین اخبار

مسئولان در هر لباسی که باشند خادم و نوکر مردم هستند و باید با تمام توان خود در خدمت مردم باشند

  • کد نوشته: 134897
  • ۱۴۰۲-۰۳-۰۶
  • 38 بازدید
  • امام جمعه ورزقان با تاکید بر اینکه نماینده مجلس انقلابی عوام زده و جو زده نیست ، افزود: مهمترین شاخص‌های نماینده انقلابی مسئولیت پذیری، مردمی بودن و اجتناب از تبعیض و فساد است و باید با تمام توان خود در خدمت مردم باشند.

    به گزارش  دیدگاه نیوز، حضرت حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ مهدی پورمحمد در خطبه های نماز جمعه این هفته ضمن گرامیداشت ۷ خرداد ماه سالروز تشکیل مجلس شورای اسلامی به دیدار نمایندگان مجلس یازدهم با رهبر معظم انقلاب در سوم خرداد ماه سالروز فتح خرمشهر پرداخت و بیان کرد: رهبر معظم انقلاب ضمن تاکید دوباره به انقلابی بودن مجلس،۹ شاخصه برای نمایندگان عنوان کردند که باید آن ها را سر لوحه کارها و فعالیت های خود قرار دهند.

    امام جمعه ورزقان با بیان اینکه نمایندگان مجلس ساده زیستی را اصل و اساس کار خود قرار دهند، افزود:طبق فرمایش رهبری باید نمایندگان مجلس از هر گونه زندگی اشرافی و اعیانی پرهیز کنند.

    حجت الاسلام والمسلمین حاج آقا پورمحمد امانتداری را یکی دیگر از شاخصه ها دانست و گفت: مهمترین وظیفه یک نماینده مجلس امانتداری و احترام به حقوق تمام شهروندان است و نباید به امانتی که به آن سپرده شده است خیانتی صورت گیرد.

    خطیب جمعه ورزقان مردمی بودن و  مسئولیت پذیری نمایندگان مجلس را از تاکیدات دیگر رهبر معظم انقلاب اسلامی برشمرد و افزود: نمایندگان مجلس باید در بین مردم باشند تا بفهمند معظل اصلی مردم چیست که علاوه بر رفع مشکلات مردم حوزه خود ، مشکلات ملی و اساسی کشور را حل و فصل نمایند که آیت الله مدرس نمونه بارزی است که به دنبال رفع مشکلات مردم و کشور بود.

    حاج شیخ مهدی پورمحمد با بیان اینکه نماینده مجلس باید از فساد و تبعیض به جد اجتناب کند، خاطرنشان کرد: اینگونه نباشد که نماینده مجلس از کسی که با وی ساز مخالف می زند با کلمات مافیا و … استفاده کند و باید از تبعیض خودداری شود و با تمامی ارکان نظام و کشور همکاری صمیمانه داشته باشد.

    امام جمعه ورزقان با بیان اینکه نماینده انقلابی باید از جو زدگی دوری کند، افزود: نماینده مجلس شورای اسلامی باید با تقوا و علم از موضوع در تصمیم گیری ها و رای گیری ها اقدام کند و جوزده نشود و چون نمایندگان مجلس خود قانونگذار می باشند باید بیش از همه پایبند به قانون باشند ، مسئولان در هر لباسی که باشند خادم و نوکر مردم هستند و باید با تمام توان خود در خدمت مردم باشند.

    حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ مهدی پورمحمد در بخش دوم سخنان ضمن تبریک دهه کرامت و با اشاره به اینکه سفر امام رضا (ع) به ایران دستاوردهایی به همراه داشت و موجب بالا رفتن معرفت مردم نسبت به جایگاه امامت شد، ادامه داد: هجرت تمدن‌ساز امام رضا (ع) در رشد عمقی مکتب شیعه و پذیرفتن امام جواد (ع) در جایگاه امامت در انسجام و تبیین تشیع مؤثر بود که موجب تبدیل شدن ایران به شیعه خوانه اهل بیت(ع) شد و زمینه سازی برای ظهور را فراهم کرده است.

    امام جمعه ورزقان تصریح کرد: مامون تشخیص داد که ایرانی‌ها ولایت محور هستند و به همین دلیل، امام رضا(ع) را با طرح مسئله «ولایت‌عهدی» به ایران آورد تا اوضاع جامعه را آرام کند که با این ادعا ایشان را شهید کردند.

    حاج آقا پورمحمد به سه ویژگی شیعیان از امام هشتم، حضرت علی بن موسی الرضا علیه السلام پرداخت و افزود: ایشان در حدیثی گران‌بها سه ویژگی را برای شیعیان بیان نموده و فرموده‌اند: هر که دارای این ویژگی‌ها نباشد از ما نیست.
    ایشان ادامه داد: – امام رضا- علیه السلام – فرمود: قال الامام الرّضا – علیه السلام – : شیعَتُنا المُسَّلِمُونَ لاِمْرِنا، الْآخِذُونَ بِقَوْلِنا، الْمُخالِفُونَ لاِعْدائِنا، فَمَنْ لَمْ یَکُنْ کَذلِکَ فَلَیْسَ مِنّا( شیعیان ما کسانی هستند که تسلیم امر و نهی ما باشند، گفتار ما را سرلوحه زندگی ـ در عمل و گفتار ـ خود قرار دهند و مخالف دشمنان ما باشند و هر که چنین نباشد از ما نیست.)

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *