×
آخرین اخبار

مدیرکل غله: گسترش عرضه نان کامل در قم ارتقا سلامت شهروندان را به دنبال دارد

  • کد نوشته: 95293
  • ۱۴۰۱-۰۶-۲۵
  • 185 بازدید
  • قم – خبر روز – مدیرکل غله و خدمات بازرگانی قم گفت:‌ گسترش واحدهای نانوایی عرضه کننده نان کامل در شهر قم و ترویج استفاده از این نوع نان‌ که به دلیل داشتن درصد سبوس بالا دارای خواص متعدد برای بدن است، موجب ارتقا سطح سلامت شهروندان می‌شود.

    مدیرکل غله: گسترش عرضه نان کامل در قم ارتقا سلامت شهروندان را به دنبال دارد

    سعید محمدی روز جمعه درگفت‌وگو با خبرنگار دیدگاه نیوز، بیان کرد: به‌دنبال آن هستیم که واحدهای نانوایی عرضه کننده نان کامل در همه مناطق شهر قم وجود داشته باشد و شهروندان به سهولت بتوانند از این نوع نان سالم و با کیفیت که می‌تواند از بروز بسیاری از بیماری‌ها جلوگیری کند، استفاده نمایند.

    وی با اشاره به اهمیت موضوع استفاده از نان کامل در سبد غذایی مردم، افزود: در همین رابطه قرارگاه نان کامل نیز در قم تشکیل شده و جلسه‌های آن با حضور نمایندگان دستگاه‌های مرتبط با موضوع به صورت مستمر برگزار می‌شود تا شرایط لازم برای افزایش سطح عرضه این نوع نان در شهر قم فراهم گردد.

    وی با بیان این که تقاضای شهروندان عامل مهمی برای عرضه هر چه بیشتر نان کامل در قم است، ادامه داد: برای موفقیت اجرای طرح‌های مورد نظر در زمینه افزایش تعداد واحدهای نانوایی عرضه کننده نان کامل در شهر قم، نیاز است که مردم از این نوع نان بیشتر استقبال کنند و با خرید آن و ایجاد تقاضا، نانوایان را برای پخت نان کامل تشویق کنند.

    محمدی گفت: اکنون ۲۵ واحد نانوایی در شهر قم، نان کامل با درصد سبوس بالا پخت می‌کنند که با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای افزایش تعداد واحدهای عرضه کننده این نوع نان‌ در تمامی مناطق شهر، تعداد نانوایی‌های مورد نظر در این رابطه به زودی از ۱۰۰ واحد فراتر خواهد رفت.

    گفتنی‌ است ۸۵۵ واحد نانوایی دارای پروانه کسب در استان قم فعال است که آرد مورد نیازشان در قالب یارانه‌ای درجه یک و دو دریافت می‌کنند، اکثر قریب به اتفاق مردم استان در شهر قم زندگی می‌کنند و به‌همین علت بیشترین تعداد نانوایی‌های استان در این شهر مستقر است. 

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *