×
آخرین اخبار

فیسبوک در راه مقابله با اخبار کذب، هزاران حساب کاربری جعلی را حذف کرد

  • کد نوشته: 556
  • ۱۳۹۶-۰۱-۲۸
  • 860 بازدید
  • فیسبوک روشی جدید را برای جلوگیری از اشاعه اخبار کذب در پیش گرفته: شناسایی و حذف حساب های کاربری غیرواقعی که به افراد حقیقی تعلق ندارند. این کمپانی به تازگی اعلام کرد ۳۰ هزار حساب کاربری تقلبی مربوط به کشور فرانسه را حذف کرده، که با نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری این کشور، اقدام جالبی محسوب می شود.

    فیسبوک در راه مقابله با اخبار کذب، هزاران حساب کاربری جعلی را حذف کرد

    به گزارش دیدگاه نیوز به نقل از رایسام، پس از اعلام این موضوع، فیسبوک در پستی جداگانه از تلاش هایش در مورد مبارزه با اکانت های تبلیغاتی و غیرواقعی، و همچنین لایک ها و کامنت های ارائه شده توسط ربات ها خبر داد. البته مشخص نیست این شبکه اجتماعی چه تعداد از لایک ها و نظرات جعلی را حذف کرده، اما در برخی پست های پرطرفدار شاهد کاهش چند درصدی تعداد بازخوردهای کاربران بوده ایم.

    گفتنیست اکانت های اسپم حذف شده به غیر از ۳۰ هزار حساب کاربری جعلی کشور فرانسه هستند. فیسبوک می گوید اکثر این لایک کنندگان و نظر دهندگان دیجیتال و غیر واقعی در کشورهایی نظیر بنگلادش، اندونزی و عربستان سعودی فعالیت می‌کنند.

    نقطه مشترک اقدامات اخیر فیسبوک، این است که می خواهند حضور اسپمرها و ربات ها را در این شبکه اجتماعی محبوب کاهش داده و تأثیر آنها را بر اشاعه محتوای دروغ و اخبار کذب کاهش دهند. در همین رابطه، الگوریتم های ویژه ای برای شناسایی اکانت های جعلی توسعه یافته که البته در مورد نحوه عملکرد آنها اطلاعات دقیقی در دست نیست، اما ظاهراً شناسایی الگوهای مشابه مانند ارسال محتوای تکراری چندین پست مختلف یا افزایش ناگهانی فعالیت، راهکار کلیدی در این زمینه به شمار می رود.

    لازم به ذکر است علاوه بر اقدامات فوق، فیسبوک از نیروی انسانی شامل سردبیران بخش ارزیابی حقایق و کاربران نیز برای مبارزه با اخبار کذب استفاده می کند، بدین ترتیب که افراد می توانند اخبار مشکوک یا غیر واقعی را برچسب گذاری کرده و آنها را به مدیران ارشد گزارش دهند.

     
    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *