×
آخرین اخبار

فعالیت ۷ مرکز اتیسم در آذربایجان شرقی

  • کد نوشته: 56987
  • ۱۴۰۰-۰۱-۱۹
  • 387 بازدید
  • مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی با اشاره به شعار  امسال روز جهانی اتیسم با عنوان "فراگیری در محیط کار ، چالش ها و فرصت ها در جهانی پساهمه گیر" ، به معرفی این اختلال و مراکز آن در استان پرداخت.
    فعالیت ۷ مرکز اتیسم در آذربایجان شرقی

    به گزارش دیدگاه نیوز ،  فرگل صحاف در گفتگو با خبرنگاران، با اشاره به وجود ۷ مرکز در استان گفت :  ۵ مرکز روزانه آموزشی و توانبخشی در شهرستان های تبریز و عجب شیر با ظرفیت ۲۲۰ نفر به آموزش و توانبخشی و غربالگری کودکان مبتلا به اختلالات طیف اتیسم می پردازند.

    وی افزود: یک مرکز پیش حرفه ای و حرفه آموزی بالای ۱۴ سال در شهرتبریز و یک مرکز اقامت موقت در شهر تبریز جهت آموزش و نگهداری افراد مبتلا به اختلالات طیف اتیسم تحت نظارت بهزیستی فعالیت می نمایند.

    صحاف خاطرنشان کرد : اتیسم نوعی اختلال پیچیده و چندوجهی رشد و شکل گیری سیستم عصبی است که پردازش اطلاعات و ادراک را مختل کرده و بر شکل گیری تعامل اجتماعی ، ارتباط و رفتارهای انسانی اثر می گذارد.

    وی ادامه داد: علائم بارز اوتیسم از ۱.۵ سالگی شروع و قابل تشخیص می باشد و اصلی ترین آنها عدم برقراری ارتباط چشمی، تاخیر در صحبت کردن، عدم برقراری ارتباط اجتماعی و گریز از جمع و انجام کارهای تکرای می باشد که نیازمند همراهی بیشتر والدین برای شناسایی افراد بیشتر درگیر با آن هستیم.

    صحاف با بیان اهمیت مشاوره های کارشناسی اظهار داشت: والدین گرامی با مراجعه به سامانه autism.behzisti.net  می توانند بصورت محرمانه و غیرحضوری با پاسخ به ۱۰ پرسشنامه از اختلالات فرزندان خود آگاه شده و در صورت نیاز به راهنمائی ها و مشاوره های  بیشتر به کارشناسان مربوطه ارجاع داده شوند.

    لازم به ذکر است : از سال ۲۰۰۸ سازمان ملل دوم آوریل را روز جهانی آگاه سازی در باره اتیسم نامگذاری کرده است. هدف از نامگذاری آشنایی با مشکلات افراد دارای اتیسم و دعوت افکارعمومی به همیاری در فرآیند رشد و هم پیوندی آنها با جامعه است و شعار  امسال فراگیری در محیط کار ، چالش ها و فرصت ها در جهانی پساهمه گیر می باشد

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *