×
آخرین اخبار

فرمانده قرارگاه ‌خاتم‌‌ : ‌دومین پتروپالایشگاه ایران را در کرمانشاه می‌سازیم/ پروژه‌های پیمانکاران خارجی را ایرانی‌سازی کردیم

  • کد نوشته: 37261
  • ۱۳۹۹-۰۷-۱۵
  • 355 بازدید
  • فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) با بیان “در هیچ عرصه‌ای نیازی به کشورها و شرکت‌های خارجی نداریم” گفت: تحریم را به یک فرصت برای کشور تبدیل کردیم. سعید محمد در اراک در پاسخ به سؤالی درباره تأثیر تحریم‌ها بر روند توسعه و پیشرفت عمرانی کشور اظهار داشت: کشورهای خارجی و نظام سلطه برای اینکه کشور را تحت […]

    فرمانده قرارگاه ‌خاتم‌‌ : ‌دومین پتروپالایشگاه ایران را در کرمانشاه می‌سازیم/ پروژه‌های پیمانکاران خارجی را ایرانی‌سازی کردیم

    فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) با بیان “در هیچ عرصه‌ای نیازی به کشورها و شرکت‌های خارجی نداریم” گفت: تحریم را به یک فرصت برای کشور تبدیل کردیم.

    سعید محمد در اراک در پاسخ به سؤالی درباره تأثیر تحریم‌ها بر روند توسعه و پیشرفت عمرانی کشور اظهار داشت: کشورهای خارجی و نظام سلطه برای اینکه کشور را تحت فشار قرار دهند از سال‌ها قبل بحث تحریم را دنبال می‌کردند.

    وی افزود: در چندسال اخیر اما تمرکز بیشتری بر این موضوع گذاشته و هرجا که کشور دچار ضعف است در آن نقطه ورود کرده و معیشت و کشور را دچار مشکل کرده‌اند.

    محمد بیان کرد: رهبر معظم انقلاب فرمول مهم اقتصاد مقاومتی و راهکارهای تحقق آن را به‌منظور بی‌اثر کردن تحریم‌ها در سال‌های اخیر بارها مورد تأکید قرار داده‌اند که به‌دلیل شاید برخی کم‌کاری‌ها، کشور در برخی حوزه‌ها آسیب‌پذیر شده است و از همین راه شرکت‌های خارجی که به‌دنبال ضربه‌زدن به کشور بودند ایران را ترک کردند که ما این تهدید را به یک فرصت تبدیل کردیم.

    وی ادامه داد: قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) و هم شرکت‌های خصوصی و بخش خصوصی کنار هم موفق شدند جایی را که آنها گرفته بودند با توان و مهندسی داخلی پر کنند و این جایگاه را بازپس گرفتیم و امروز در هیچ عرصه نیاز به توان شرکت خارجی نداریم و بزرگ‌ترین کارهایی که بنا بود در کشور توسط ‌شرکت‌های خارجی انجام شود ‌بخش خصوصی و توان داخلی اجرایی کرد.

    فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) در همین زمینه خاطرنشان کرد: بزرگ‌ترین پالایشگاه میعانات گازی جهان که در نوع خود شاهکار مهندسی است توسط قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) طراحی، اجرا، ساخته و تجهیزات آن نیز ایرانی‌سازی شد.

    محمد افزود: ما در ادامه شکست دشمن، پروژه‌های بسیار دیگری را طراحی کردیم که پتروپالایشگاه تمام‌ایرانی مهر خلیج فارس‌ را در بندرعباس کلنگ زدیم و به‌زودی دومین پتروپالایشگاه را در کرمانشاه کلنگ خواهیم زد.

    وی اضافه کرد: این همان رسیدن به خودکفایی و تکیه بر توان داخلی است و در هیچ عرصه‌ای نیازی به کشورها و شرکت‌های خارجی  نداریم و به‌روی پای خود ایستاده‌ایم.

     

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *