×
آخرین اخبار

فاجعه انسانی در مسجدسلیمان / حمل مصدوم ۸۰ درصد سوختگی پشت وانت

  • کد نوشته: 76441
  • ۱۴۰۰-۰۹-۰۱
  • 876 بازدید
  • روز گذشته انفجار و آتش سوزی گسترده ای در انبار واحد ترابری شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجد سلیمان به وقوع پیوست که این اتفاق تلنگری بود به مردم و مسئولین شهرستان، از شبکه بهداشت و درمان گرفته تا مدیریت شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان به دلیل عدم رعایت مسائل ایمنی در جوشکاری تانکر سوخت. 
    فاجعه انسانی در مسجدسلیمان / حمل مصدوم ۸۰ درصد سوختگی پشت وانت

    به گزارش دیدگاه نیوز، پس از اینکه ساعت ۱۱ صبح روز یکشنبه ۳۰ آبان ۱۴۰۰، اداره ترابری شرکت نفت مسجد سلیمان دچار حریق شد طبق گفته خبرنگار ما که از همان ابتدای حادثه در محل حضور داشت آتش نشانی پس از اندکی در محل حاضر شد، انفجار از ۱۱ و ۴ دقیقه شروع و تا ۱۱ و ۴۵ دقیقه ادامه داشت که ۶ نفر مصدوم شدند و یکی از مصدومین را که دچار سوختگی بالای ۸۰ درصد بود، پس از ۲۰ دقیقه اولی که هیچ آمبولانسی به محل حادثه نرسید به صورتی که در عکس دیده می شود (تنها نشسته در پشت وانت پیکاپ) به بیمارستان شرکت نفت واقع در منطقه کلگه منتقل کردند.

    دلیل این نوع انتقال مصدوم به گفته ی همکاران وی این بود که آمبولانس دیر به محل حادثه رسید! همکاران وی اظهار داشتند که این مصدوم جزو نیروهای ارکان ثالث واحد خط لوله شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان است چرا باید به شکلی غیر انسانی به بیمارستان منتقل کنند؟!

    در وبسایت سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت به تاریخ ۳۰ آذر ۱۳۹۹ آمده است: اولین دستاورد سفر مدیرعامل سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت به مسجد سلیمان ، اختصاص یک دستگاه آمبولانس تیپ B به این مرکز می باشد.

    امیر قائم پناه مدیر منابع انسانی سازمان در همین خبر گفته بود: با توجه به اهمیت مناطق عملیاتی و تاکید مدیرعامل سازمان به ارائه خدمات با کیفیت در این مناطق، یک دستگاه از ۵ دستگاه آمبولانس پلاک گذاری سازمان در اختیار بهداشت و درمان صنعت نفت مسجد سلیمان قرار میگیرد تا بتواند امنیت خاطری برای کارکنان شریف صنعت نفت شرکت بهره برداری نفت و گاز در آن منطقه باشد.

    وی در ادامه گفته است: تمام تجهیزات اورژانس پیش بیمارستانی در این نوع آمبولانس ها پیش بینی شده و همه آنها مجهز به سیستم مکانیزه راهوری و ناوبری بسیار جدید هستند که از زمان ورود بیمار و پیج آمبولانس تا زمان مراجعه به یک مرکز درمانی تمام وضعیت علائم حیاطی بیمار به مراکز مبدا و مقصد گزارش میشود،ضمن اینکه بیمار با شرایط سخت هم قابل استیبل شدن در این آمبولانس های جدید را دارد.

    قائم پناه در ادامه اضافه کرده که این آمبولانس ها دیزلی می باشند و چنانچه وارد پالایشگاه مجتمع گازی و نفتی بشوند بخاطر خطرات محیطی دچار مشکل نخواهند شد و می توانند بالای سر خود بیمارها حاضر و به مرکز درمانی یا بیمارستانی منتقل کنند.

    عصر مسجدسلیمان نیز در تاریخ ۱۳ آبان ۱۳۹۸ آورده است: با پیگیری های مجدانه نماینده مجلس دو دستگاه آمبولانس به اورژانس ۱۱۵ مسجدسلیمان و هفتکل تحویل داده شد. 

    رهیاب هم در تاریخ ۶ تیر ۱۳۹۶ نیز از رونمایی و اهدا یک دستگاه آمبولانس خریداری شده توسط دفتر امام جمعه و خیرین به بیمارستان مسجدسلیمان خبر داده است. 

    در تماس با اورژانس ۱۱۵ متوجه شدیم که شهرستان مسجدسلیمان ۵ آمبولانس آماده به کار و فعال دارد و نزدیک ترین پایگاه اورژانس نیز در فلکه بانک ملی در ۵۰۰ متری محل حادثه است ولی در زمان آتش سوزی در منطقه تل بزان به دلیل وقوع تصادف خودرو حضور داشته و امکان حضور در محل حادثه آتش سوزی را نداشته است. 

    از سویی دیگر آمبولانس ایستگاه آتش نشانی شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان نیز در ۱ کیلومتری محل حادثه بوده است ولی اینکه چرا هیچکدام از آمبولانس های موجود در شهر مسجد سلیمان نتوانسته است به مدت ۲۰ دقیقه خود را به محل حادثه برساند جای سوال دارد و نیازمند پاسخگویی از سوی مسئولین مربوطه است. 

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    یک پاسخ به “فاجعه انسانی در مسجدسلیمان / حمل مصدوم ۸۰ درصد سوختگی پشت وانت”

    1. M.i.s گفت:

      ده کوره ای به نام مسجدسلیمان

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *