×
آخرین اخبار

ظریف وارد مونیخ شد

  • کد نوشته: 9913
  • ۱۳۹۶-۱۱-۲۹
  • 874 بازدید
  • دیدگاه نیوز / محمد جواد ظریف وزیر امورخارجه جمهوری اسلامی ایران دقایقی پیش برای شرکت در کنفرانس امنیتی مونیخ وارد این شهر شد. در سومین روز از برگزاری پنجاه و چهارمین اجلاس کنفرانس امنیتی مونیخ ۲۰۱۸ دقایقی پیش ظریف (بامداد یکشنبه) در صدر یک هیات سیاسی و دیپلماتیک وارد مونیخ شد. طبق برنامه اعلام شده […]

    ظریف وارد مونیخ شد

    دیدگاه نیوز / محمد جواد ظریف وزیر امورخارجه جمهوری اسلامی ایران دقایقی پیش برای شرکت در کنفرانس امنیتی مونیخ وارد این شهر شد.

    در سومین روز از برگزاری پنجاه و چهارمین اجلاس کنفرانس امنیتی مونیخ ۲۰۱۸ دقایقی پیش ظریف (بامداد یکشنبه) در صدر یک هیات سیاسی و دیپلماتیک وارد مونیخ شد.
    طبق برنامه اعلام شده از سوی پایگاه اطلاع رسانی کنفرانس ، وزیر امور خارجه ایران قرار است، امروز ظهر به وقت محلی ( حدود ۱۴:۴۵ به وقت تهران) در این کنفرانس سخنرانی کند.
    پنجاه و چهارمین کنفرانس امنیتی مونیخ از روز جمعه (۲۷ بهمن – ۱۶ فوریه) در هتل «بایریشرهوف» در شهر مونیخ مرکز ایالت بایرن آلمان آغاز به کار کرد و تا روز یکشنبه (۲۹ بهمن – ۱۸ فوریه) ادامه دارد.
    پیش بینی می شود وزیر امور خارجه در حاشیه این کنفرانس با همتایان خود و مقام های خارجی شرکت کننده در این دور از اجلاس دیدار و پیرامون موضوعات مورد علاقه دو جانبه و مهمترین مسائل و بحران های بین المللی، منطقه ای و جهانی گفت‌وگو کند.
    از روز جمعه که کنفرانس امنیتی مونیخ آغاز شده است، حدود ۳۰ تن از سران کشورها و دولت ها و بیش از۱۰۰ وزیر، در این شهر دور هم جمع شده اند و درباره مهمترین چالش های امنیتی جهان یا سخنرانی کرده اند و یا با یکدیگر گفت و گو کرده اند.
    کنفرانس امنیتی مونیخ در پنج دهه گذشته به یکی از گردهمایی های اصلی جهان برای جامعه استراتژیک بین المللی تبدیل شده است و به همین دلیل است که مورد توجه صاحب نظران و تحلیل گران حوزه های امنیتی جهان و رسانه های جهان است به طوری که در این دوره بیش از هزار خبرنگار از سراسر جهان در حال پوشش این رویداد سیاسی و امنیتی که هر سال در ماه فوریه برگزار می شود، هستند.
    «کنفرانس امنیتی مونیخ» (Munich Security Conference ) که با مخفف ( MSC‎ ) در زبان بین المللی شناخته می شود و یکی از مهمترین مجامع بین‌المللی در حوزه امنیتی است و به «داووس امنیتی» نیز معروف است.
    کمتر نشست بین‌المللی مانند کنفرانس مونیخ را می‌توان نام برد که شمار زیادی از رهبران سیاسی و نظامی و مقام های امنیتی کشورهای جهان به صورت همزمان در زمانی محدود و در محیطی نسبتا کوچک گرد هم بیایند و مذاکرات گاه فشرده‌ و پیچیده را دنبال کنند؛ مذاکراتی که معمولا مقدمه تصمیم‌های مهم بین‌الملی درعرصه امنیتی، نظامی و ژئوپلتیک در جهان است.
    برنامه نشست امسال(۲۰۱۸) به طور خاص بر مساله آینده اتحادیه اروپا به عنوان بازیگر جهانی و همچنین روابط آن با روسیه و آمریکا، متمرکز شده است.
    همچنین تهدیدهای رویاروی نظم لیبرال بین المللی، مناقشه های متعدد در خاورمیانه به خصوص روابط رو به وخامت کشورهای عربی حوزه خلیج فارس و تحولات سیاسی در منطقه ساحل (آفریقا) نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *