×
آخرین اخبار

طغیان رودخانه فصلی دره شیرون ارتباط ۱۰ روستای اندیکا را مختل کرد

  • کد نوشته: 78025
  • ۱۴۰۰-۰۹-۲۸
  • 800 بازدید
  • طغیان رودخانه فصلی دره شیرون ارتباط ۱۰ روستای بخش چلو اندیکا را با مرکز بخش و شهرستان مختل کرد .
    طغیان رودخانه فصلی دره شیرون ارتباط ۱۰ روستای اندیکا را مختل کرد

    به گزارش دیدگاه نیوز ، این ماجرا هر سال و با بارندگی های پاییزه شروع و برخی مواقع تا خرداد ماه هم ادامه دارد .

    اسفند ماه سال ۱۳۸۳ یک تراکتور به همراه چهار سرنشین در این رودخانه غرق شد که ۲ نفر از سرنشینان نجات و ۲ نفر دیگر فوت شدند.

    یکی از ساکنان روستای چال سنگای این منطقه شنبه شب به خبرنگار ما گفت : نبود پل یک مشکل دیرینه است که سال ۹۸ عملیات اجرایی آن شروع و نیمه کاره رها شده است.

    رضا صادقی افزود: این پروژه برای ساکنان روستاهای چال سنگا ، چال دیره ، چال منار ، هشت پیچ و … یک نیاز حیاتی است که متاسفانه پروژه آن لاک پشتی حرکت می کند.

    علی طاهری از ساکنان روستای چال دیره نیز در این باره گفت : حوادث تلخی در سالیان گذشته به دلیل نبود پل ارتباطی در این مناطق رخ داده که انتظار می رود مسئولان برای جلوگیری از تکرار حوادث ، پروژه پل را به سرانجام برسانند.

    وی افزود : هنگام طغیان رودخانه در برخی مواقع عمق آب به بیش از یک متر می رسد که تردد هیچ گونه وسیله نقلیه حتی تراکتور هم در این محدوده امکانپذیر نیست .

    براساس اطلاعات واصله برای احداث این پل بیش از ۳۰ میلیارد ریال اعتبار لازم است که اخیرا ۱۳ میلیارد ریال از طریق سازمان برنامه و بودجه به اداره کل امور عشایر خوزستان تخصیص یافته است.

    احداث پل بر روی این رودخانه از شهریور ۹۷ مصوب شده اما پروژه با سرعت کندی پیش می رود و از هفته های گذشته پیمانکار پروژه را رها کرده است.

    طغیان این رودخانه علاوه بر قطع راه ارتباطی ۱۰ روستا با بیش از ۲ هزار نفر جمعیت، به دلیل قرار گرفتن در مسیر ایلراه، تردد عشایر استان خوزستان را نیز با مشکل روبرو می کند.
    شهرستان اندیکا به سه بخش مرکزی، چلو و آبژدان تقسیم شده و در ۱۸۶ کیلومتری شمال شرق اهواز قرار دارد.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *