×
آخرین اخبار

همزمان با شرکت ملی نفت ایران؛
طرح واکسیناسیون کارکنان نفت و گاز مسجدسلیمان در برابر هپاتیت B عملیاتی شد

  • کد نوشته: 50560
  • ۱۳۹۹-۱۰-۲۰
  • 513 بازدید
  • مرحله ی نخست انجام طرح واکسیناسیون کارکنان شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان مسجدسلیمان در برابر ویروس هپاتیت B عملیاتی شد و در حال انجام است .
    طرح واکسیناسیون کارکنان نفت و گاز مسجدسلیمان در برابر هپاتیت B عملیاتی شد

    به گزارش دیدگاه نیوز از مسجد سلیمان ، در مرحله ی نخست این طرح که به صورت سراسری در سطح کشور توسط سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت و در شهر مسجدسلیمان به همت واحد سلامت کار بهداشت و درمان صنعت نفت مسجدسلیمان در حال انجام است ، تاکنون تعداد ۵۰۰ نفر از پرسنل ستادی و عملیاتی این شرکت تحت پوشش این طرح قرار گرفته و واکسن ویروس هپاتیت نوع B به آنها تزریق شد.

    لازم به ذکر است که جمعیت هدف این طرح ، کلیه ی شاغلین با هر نوع وضعیت شغلی شامل : رسمی ، قراردادی ، پیمانکاری و غیره که دارای سن بین ۳۲ تا ۶۵ سال هستند می باشد.

    افزون بر آن و در همین راستا ، تزریق واکسن هپاتیت B به خانواده کارکنان صنعت نفت مسجد سلیمان نیز در کلینیک خانواده واقع در درمانگاه میدان انجام می شود.

    اضافه می نماید ، نوبت دوم طرح سراسری واکسیناسیون کارکنان صنعت نفت در بهمن ماه سال جاری و نوبت سوم آن ۶ ماه دیگر برگزار می شود.

    شایان ذکر است که هپاتیت B یک بیماری ناشی از اختلال در کبد است که بر اثر ویروس هپاتیت ایجاد می شود. پیشگیری از این بیماری با واکسن امکان پذیر است. این واکسن در ۳ مرحله تزریق می شود و حتی در دوران بارداری و شیردهی نیز واکسن این بیماری قابل تزریق است . واکسن به مدت حدود ۱۰ سال قادر به ایجاد ایمنی در برابر ویروس خواهد بود.

    .

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *