×
آخرین اخبار

طالبان: بازگشت سیاسیون سابق به ساختار حکومت، سبب فساد می‌شود

  • کد نوشته: 134553
  • ۱۴۰۲-۰۳-۰۵
  • 62 بازدید
  • سرپرست نخست وزیری طالبان با تکرار اینکه هیئت حاکمه افغانستان فراگیر است، اظهارداشت بازگشت سیاسیون سابق به ساختار حکومت، سبب فساد می‌شود.

    طالبان: بازگشت سیاسیون سابق به ساختار حکومت، سبب فساد می‌شود
    – اخبار بین الملل –

    به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری دیدگاه نیوز، مولوی عبدالکبیر سرپرست نخست وزیری طالبان در نشستی با حضور مقامات ارشد هیئت حاکمه افغانستان در کابل در واکنش به درخواست‌ها برای ایجاد دولت فراگیر اظهارداشت حکومت کنونی از هر منظر فراگیر است و نمایندگان همه اقوام در آن حضور دارند.

    عبدالکبیر گفت: اگر معنی فراگیری این است که چند تا عناصر مفسد که در افغانستان جای ندارند و فرار کرده‌اند و غلامان خارجی‌ها هستند، در حکومت شامل شوند، برای ملت ما و برای ما قابل‌ قبول نیست. با حضور این افراد، حکومت همه‌شمول(فراگیر) نمی‌شود و حکومت با فساد مواجه می‌شود.

    وی با اظهار اینکه در حکومت سرپرستی فعلی افراد با‌صلاحیتی به نمایندگی از اقوام تاجیک و ازبک حضور دارند، افزود: ببینید اگر در نظام قبلی عبدالرشید دوستم بود، در نظام فعلی ما جای دوستم را عبدالسلام حنفی گرفته است. کجای دوستم با عبدالسلام حنفی می‌تواند برابری کند؟ وقتی صلاح‌الدین ربانی در حکومت گذشته از بدخشان بود، آن حکومت همه‌شمول بود، ولی حالا که قاری فصیح‌الدین فطرت رئیس ستاد ارتش است، حکومت همه‌شمول نیست؟ اگر احمد مسعود یا کسی دیگر در حکومت گذشته از پنجشیر بود، آن حکومت همه‌شمول بود، ولی نورالدین عزیزی از پنجشیر وزیر تجارت ما است و این حکومت همه‌شمول نیست؟!

    سرپرست نخست وزیری طالبان با اشاره به مسئله رسمیت یافتن نیز گفت: اگر ما به دنیا نیاز داریم، آنها هم به ما نیاز دارند و با درک این موضوع مشکل کنونی قابل حل است. ما به شمول همسایگان، با تمام کشورهای منطقه روابط خوب داریم، ما گذرگاه‌های مرزی را باز نموده‌ایم، خواهان تداوم روابط مثبت با جهان و همسایگان در پرتو شریعت اسلامی می‌باشیم و اطمینان می‌دهیم که هیچ‌کس از افغانستان تهدید نخواهد شد.

    روسیه: با ایجاد دولت فراگیر آشتی ملی در افغانستان محقق می‌شود
    روسیه: حکومت کابل به وعده‌ها خود درباره ایجاد حکومت فراگیر عمل کند
    تأکید نشست سمرقند بر اهمیت ایجاد یک نظام حکمرانی فراگیر و جامع در افغانستان

    انتهای پیام/

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *