×
آخرین اخبار

ضرورت آمادگی دستگاه‌ها برای مقابله با بارش شدید باران و سیلاب‌های احتمالی

  • کد نوشته: 105021
  • ۱۴۰۱-۰۸-۲۰
  • 134 بازدید
  • خرم‌آباد – خبر روز – فرماندار الیگودرز گفت: با توجه به هشدارهای ستاد بحران استان در رابطه با شروع بارندگی، بسیج امکانات جهت رفع مشکلات ناشی از بارش باران و احتمال سیلاب، کولاک و برودت شدید هوا ضروری است.

    ضرورت آمادگی دستگاه‌ها برای مقابله با بارش شدید باران و سیلاب‌های احتمالی

    به گزارش خبرنگار دیدگاه نیوز ایمان خسروی روز پنجشنبه در جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان اظهار کرد: با توجه به هشدارهای ستاد بحران استان در رابطه با شروع بارندگی تا روز یکشنبه هفته آینده، شهرداران و دهیاران تابعه در خصوص تنظیف و پاکسازی انهار، مسیل ها و آبراهه ها سطح منطقه اهتمام ویژه داشته باشند.

    وی افزود: همچنین تمامی دستگاه های خدمات رسان ( شهرداری، اداره برق، آبفا، گاز، راهداری، راه و شهرسازی، شبکه بهداشت و درمان، هلال احمر) اقدام لازم را در خصوص اطلاعیه های ستاد بحران انجام دهند.

    خسروی گفت: اداره جهاد کشاورزی نسبت به اطلاع رسانی به کشاورزان، جهت جمع آوری محصولات زراعی خود تسریع کنند و محصولات خود را به انبار ها یا مکان های مسقف انتقال دهند.

    وی از ساکنان درخواست کرد از تردد و توقف در کنار رودخانه های فصلی، مسیل ها، تردد در جاده های محتمل وقوع حادثه، کوهنوردی اجتناب کنند. 

    رییس هواشناسی الیگودرز با اشاره به وضعیت جوی در چند روز آینده گفت: بارش ها برای امشب و فرداشب به صورت رگبار پراکنده و از فردا شب تا روز یکشنبه بر شدت بارش ها افزوده خواهد شد.

    باقری افزود: برای الیگودرز ۳۰ میلیمتر بارش پیش بینی شده است که احتمال می رود این میزان در بخش های جنوبی به بیش از ۵۰ میلیمتر برسد. 

    وی تصریح کرد: بخش عمده بارندگی در بخش جنوبی شهرستان خواهد بود که بایستی برای موارد احتمالی از جمله سیلاب آمادگی کامل را داشته باشیم.

    عباسی رییس اداره راهداری الیگودرز از آمادگی ۱۰ اکیپ به همراه ۳۰ دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین و استقرار آن ها از فردا در بخش های شهرستان خبر داد.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *