×
آخرین اخبار

صادرات ۲٫۷ میلیارد دلاری ‌ایران ‌به افغانستان

  • کد نوشته: 45094
  • ۱۳۹۹-۰۹-۱۰
  • 463 بازدید
  • رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و افغانستان گفت: پیش بینی می شود صادرات ایران به افغانستان تا پایان سال به ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار برسد.
    صادرات ۲٫۷ میلیارد دلاری ‌ایران ‌به افغانستان

    به گزارش دیدگاه نیوز، حسین سلیمی در مورد وضعیت تجارت ایران و افغانستان،گفت: با افتتاح خط ریلی بین ایران و افغانستان و امکان حمل بار از طریق قطار بین دو کشور شرایط آسان تری برای حمل و نقل کالا بین دو کشور بوجود آمده است، بنابراین امیدواریم که این موضوع اثرات مثبتی بر روند تجاری دو کشور داشته باشد.

    رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و افغانستان، گفت: حمل بار از طریق قطار به افغانستان برای صادرکنندگان هزینه کمتری نسبت به حمل بار با کامیون دارد ضمن اینکه معطلی هایی که در حمل بار از طریق کامیون وجود دارد مانند معطلی در گمرکات کشور و معطلی برای نقل و انتقال بار از کامیون های ایرانی به کامیون های کشور افغانستان کاهش می یابد.

    وی گفت: در حال حاضر از طریق قطار بیشتر امکان حمل سوخت به کشور افغانستان وجود دارد اما با برنامه ریزی های انجام شده بزودی امکان حمل کالاهای دیگر از طریق خط ریلی ایران به افغانستان فراهم می شود.

    وی با اشاره به اینکه وضعیت تجارت بین دو کشور ایران و افغانستان نسبت به مدت مشابه سال گذشته تغییر چندانی نداشته است، گفت: با توجه به مشکلات ناشی از کرونا و تعطیلی ها و محدودیت های کرونایی پیش بینی بینی می شود صادرات ایران به کشور افغانستان تا پایان سال به ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار برسد.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *