×
آخرین اخبار

شهرداری اهواز بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال بدهی دارد

  • کد نوشته: 104441
  • ۱۴۰۱-۰۸-۱۶
  • 148 بازدید
  • اهواز – خبر روز – رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی کلانشهر اهواز کل بدهی ثبت شده شهرداری اهواز را رقمی بالغ بر۱۰ هزار و ۱۱۰ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: پرداخت نشدن این مطالبات این خطر را دارد که این شهرداری با جرایم سنگین و خسارت تاخیر دست به گریبان شود.

    شهرداری اهواز بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال بدهی دارد

    به گزارش خبرنگار دیدگاه نیوز، علی مدد هاشمپور روز دوشنبه در نطق پیش از دستور هشتاد و دومین جلسه رسمی شورای اسلامی کلانشهر اهواز در صحن علنی این شورا، با اشاره به عملکرد بودجه سال ۱۴۰۰ شهرداری اهواز بیان کرد: بودجه مصوب شهرداری اهواز در پارسال ۳۵ هزار و ۷۴۰ میلیارد ریال بود که درآمد محقق شده طبق صورت های مالی که البته حسابرسی نشده اند، بالغ بر ۲۴ هزار ۲۴۰ میلیارد ریال معادل ۶۷.۸ درصد تحقق بودجه بوده است.

    وی ادامه داد: از میزان درآمدهای محقق شده، ۱۳ هزار و ۸۰ میلیارد ریال صرف هزینه جاری و ۹ هزار و ۴۱۰ میلیارد ریال برای مسایل عمرانی بوده است.

    هاشمپور با بیان اینکه ۶۲ درصد کل بودجه تحقق شده شهرداری اهواز در سال ۱۴۰۰ برای حقوق و دست مزد کارکنان و کارگران این شهرداری هزینه شد گفت: شهرداری اهواز به طور کلی ۱۴ هزار و ۱۸۰ میلیارد ریال به عنوان حقوق پرداخت کرده است.

    رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی کلانشهر اهواز ادامه داد: شهرداری اهواز برای کمک به پرداخت حقوق و مزایای کارکنان سازمان های شهرداری اهواز یک هزار و ۷۹۰ میلیارد ریال به عنوان کمک بدون عوض به سازمان های زیر مجموعه شهرداری پرداخت کرده است.

    هاشمپور با اشاره به مهمترین منابع درآمدی شهرداری اهواز در سال ۱۴۰۰، گفت: ۷۵ درصد از کل ۲۴ هزار و ۲۴۰ میلیارد ریال درآمد محقق شده شهرداری اهواز در پارسال شامل عوارض ارزش افزوده و آلایندگی و همچنین عوارض شهرسازی بوده است.

    وی با بیان اینکه کل مطالبات شهرداری اهواز ۲۳ هزار و ۴۸۰ میلیارد ریال است، ادامه داد: مطالبات شهرداری اهواز از دستگاه های اجرایی که در سامانه سماد ثبت شده بالغ بر ۱۵ هزار و ۳۶۰ میلیارد ریال است ضمن اینکه سه هزار و ۸۵۰ میلیارد ریال چک و سفته هایی است که از مردم گرفته شده و دریافتی از سازمان های تابعه نیز ۴۰۰ میلیارد ریال بوده است.

    وی رقم علل الحساب پرداخت شده و تسویه نشده شهرداری اهواز را سه هزار و ۸۴۰ میلیارد ریال بیان کرد و افزود: سه حساب پیش پرداخت، پیس دریافت و علل الحساب باید به صورت سالانه صفر شوند و این در حالی است که شهرداری دارای رقمی بالغ بر چهار هزار میلیارد ریال به عنوان پیش دریافت ثبت شده است.

    تخصیص سه هزار میلیارد ریال اعتبار آسفالت مناطق هشتگانه اهواز

    هاشمپور در ادامه با تقدیر از شهرداری اهواز گفت: افتتاح خط اول تقاطع غیرهمسطح شهید قربانی(میدان دانشگاه) و پیشرفت فیزیکی سریع خط دوم این تقاطع، بهره برداری از خط ال ۳۰۰ تقاطع غیرهمسطح شهید بندر و برگزاری مناقصه خط ال ۴۰۰ این طرح از جمله اقدام های قابل تقدیر شهرداری در چند ماه اخیر است.

    رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی کلانشهر اهواز ادامه داد: احداث پارکنیگ طبقاتی طالقانی، فعال سازی احداث ساختمان جدید شهردای، زیرسازی کوی نورآباد، منبع آب، مهدیس، کمربندی ملاشیه، کندگذر کوی سیاحی و بلوار کوی مدنی از جمله اقدام های در دستور شهرداری اهواز است.

    وی با بیان اینکه ۲۰۰ دستگاه اتوبوس برای شهر اهواز خریداری شده است، گفت: شهرداری به تعهدات خود برای خرید این اتوبوس ها عمل کرده است که با تعهد کارخانه سازنده بخشی از مشکل حمل و نقل عمومی در این کلانشهر برطرف می شود.

    هاشمپور ادامه داد: تسویه وام ارزی شهرداری اهواز که اصل و جریمه آن که به دلیل تاخیر زیاد تا پنج هزار میلیارد ریال رسیده بود و با پیگیری زیاد مجموعه شهرداری اهواز این وام به طور کامل تسویه شد و با این کار شهرداری از فهرست سیاه بانکی خارج شد.

    وی گفت: اخذ عوارض آلایندگی، بازسازی پل فولاد و همچنین جذب اعتبار از محل اوراق مشارکت برای اولین بار، از دیگر اقدام های بزرگ شهرداری اهواز در ماه های اخیر است.

    وی با اشاره به تخصیص سه هزار میلیارد ریال اعتبار برای زیرسازی، لکه گیری و روکَشی آسفالت مناطق هشتگانه اهواز بیان کرد:ساماندهی ورودی های شهر اهواز، احداث خط بی آرتی، تسریع در اجرای پروژه دفع آب های سطحی، احداث شبکه آب خام برای آبیاری و احیای فضای سبز، ترمیم و باهسازی ۶۰ زمین روباز ورزشی، تکمیل رمپ و لوپ پل ها، خرید ماشین های خدماتی و ساماندهی نیروی انسانی از جمله اقدام هایی است که در ماه های آینده به عنوان اولویت باید تا اجرای کامل پیگری شود.

    حوادث اخیر نشان از اوج استیصال آمریکا علیه ایران است

    وی در ادامه با اشاره به حوادث اخیر کشور گفت: ۲ ماه است که برخی اراذل با ایجاد آشوب، تعرض به پرچم، مسجد و مقدسات و برداشتن چادر از سر زنان و به شهادت رساندن طلاب، بسیجیان و نیروهای حافظ امنیت به بی رحمانه ترین نوع اقدام و اموال عمومی را تخریب و در حرم شاهچراغ دست به جنایت زدند.

    هاشمپور افزود: این اغتشاشات توسط دشمنان قسم خوده ایران اسلامی یعنی آمریکا و رژیم صهیونیستی برنامه ریزی و با بسیج همه عِده و عُده از جمله تجزیه طلب ها، منافقان و سلطنت طلب ها قصد تجزیه کشور را داشتند که این فتنه با حضور مردم بابصیرت ایران اسلامی خنثی شد.

    رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی کلانشهر اهواز با اشاره به وضع کردن شدیدترین تحریم های تاریخ علیه ایران اسلامی توسط آمریکا گفت: علت اصلی دشمنان با ایران را باید در استقلال طلبی نظام اسلامی و استکبار ستیزی ملت جستجو کرد.

    وی افزود: آمریکا در این ۴۳ سال هر چه در توان داشته علیه ایران  اسلامی به کار برده است ولی تاکنون هیچ دستاوردی نداشته است و به طور قطع تا زمانی که مردم بابصیرت ایران پشتوانه نظام اسلامی باشند نمی تواند نقشه های شیطانی خود علیه را اجرا کند.

    هاشمپور گفت: دشمنان ایران اسلامی می دانند که اقدام نظامی علیه ایران هزینه بالایی دارد به همین دلیل تحریم را به عنوان تنها گزینه پیشروی آنها علیه ملت ایران می دانند، ولی چون تحریم ها نیز اثر مورد نظر آنها را به دنبال نداشته است به همین دلیل با به کار گرفتن همه ظرفیت های خود در حوادث اخیر قصد تجزیه کشور را داشتند که این فتنه نیز با شکست روبه رو شد.

    وی با بیان اینکه آمریکا تحمل پیشرفت های ملت ایران که در ساِیه شدیدترین تحریم ها به دست آمده است را ندارد، افزود: استیصال آمریکا به جایی رسیده است که رییس جمهور و مقامات آمریکا به صورت علنی از اغشتاشات و اغتشاشاگران ایران حمایت می کنند.

    رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی کلانشهر اهواز ادامه داد: مردم بابصیرت ایران اسلامی با حضور گسترده خود در راهپیمایی باشکوه ۱۳ آبان امسال بار دیگر حمایت خود از نظام اسلامی را اعلام و برخورد جدی با مخلان امنیت را از دستگاه های امنیتی خواستار شدند.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *