×
آخرین اخبار

سیلاب در جیرفت/ ۳ نفر مفقود شدند/کشف اجساد مفقودان/حضور استاندار کرمان در مناطق سیل زده

  • کد نوشته: 122536
  • ۱۴۰۲-۰۱-۰۹
  • 72 بازدید
  • فرماندار جیرفت گفت: به علت بارش های سیل آسای شب گذشته در محور جیرفت_ اسماعیلی و مسدود شدن یک پل، یک دستگاه خودرو گرفتار سیلاب شد.

    سیلاب در جیرفت/ ۳ نفر مفقود شدند/کشف اجساد مفقودان/حضور استاندار کرمان در مناطق سیل زده

    به گزارش دیدگاه نیوز ؛احمد بلندنظر فرماندار جیرفت گفت: یک نفر از سرنشینان این خودرو که در سیل گرفتار شده بودند توانست خود را نجات دهد و ۳ نفر دیگر در سیلاب مفقود شدند.

    او تصریح کرد: از نخستین ساعات بروز حادثه تیم های امدادی هلال احمر و نیروهای محلی دستگاه های عضو ستاد حوادث در محل حادثه حاضر شده اند و کار جست و جوی مفقودان را آغاز کردند.

    فرماندار جیرفت بیان داشت: از شب گذسته در حال حاضر تیم های جست و جو کننده در حال جست و جو هستند اما تا کنون هیچ اثری از مفقودان سیل جیرفت پیدا نکرده اند.

    احمد بلند نظر گفت: نیروهای اداره کل راهداری و‌حمل و نقل جاده ای جنوب استان هم از شب گذشته پس از دریافت مشکل در محل حادثه حاضر و عملیات ترمیم و بازگشایی مسیر جایگزین را آغاز کرده اند.

    او با تاکید بر رعایت عبور و مرور در محورهای دارای رودخانه از مردم، روستائیان و عشایر خواست، در چنین شرایط جوی از تردد غیر ضروری در محورهای سیلابی جدا خودداری کنند.

    فرماندار جیرفت از افزایش تیم های جست و جو و آماده باش دستگاه های عضو ستاد حوادث خبر داد و افزود: تا پیدا شدن مفقودان حادثه سیل در جیرفت، تیم ها و دستگاه های عضو ستاد حوادث در منطقه حضور خواهند داشت.

    جزئیات بیشتر از وقوع سیلاب و مفقودان آن در جیرفت

    حمید سالخورده مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان ضمن تشریح جزییات وقوع سیل، مرگ سه نفر و نیز خسارت‌های بخش کشاورزی در جنوب این استان گفت: سه نفر از سرنشینان یک خودرو پراید در بخش اسماعیلی شهرستان جیرفت بر اثر سیلاب جان خود را از دست دادند.

    او افزود: این خودرو پراید با پنج سرنشین درگیر سیل شده که ۲ نفر از سرنشینان خود را نجات دادند، اما سه نفر فوت کردند که پیکر‌های آنان صبح امروز پیدا شد.

    سالخورده تصریح کرد: از ابتدای دیشب و بعد از بارندگی‌های شدید، روستا‌های حوزه بخش اسماعیلی از جمله شریف آباد، آبگرم، اکبرآباد، ورامین، گساله سفلی و بیگمان درگیر سیلاب شدند.

    او بیان داشت: در ساعت‌های اولیه وقوع بحران، امدادگران عنبرآباد و جیرفت وارد میدان شدند، اما ترافیک‌های جاده‌ای سنگین بود و چند پل نیز نشست کرده بود.

    سالخورده گفت: تجهیزات مقابله با سیل همچون بولدزر، لودر و جرثقیل برای خارج کردن خودرو از آب به منطقه ارسال شده است.

    مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان افزود: در بخش کشاورزی هم در چند روستا خساراتی وارد شده که هنوز آمار تکمیلی آن‌ها جمع‌آوری نشده است.

    او تصریح کرد: در بخش اسماعیلی جالیز‌ها و گلخانه‌ها و در شهرستان فاریاب هم زمین‌های زیر کشت آسیب دیدند.

    سالخورده گفت: بعد از آبگرفتگی برخی منازل مسکونی بخش اسماعیلی، برای مدت کوتاهی و برای جلوگیری از حوادث و برق گرفتگی، برق آن منازل قطع شد.

    حضور استاندار کرمان در مناطق سیل‌زده جیرفت

    استاندار کرمان صبح امروز ۹ فروردین جهت بررسی وضعیت و میزان خسارت سیل در مناطق سیل‌زده جیرفت حضور یافت.

    محمدمهدی فداکار در پی بارش‌های سیل‌آسای عصر و شب گذشته ۸ فروردین در شهرستان جیرفت، به همراه نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد، فرماندار جیرفت و جمعی از مسئولان در مناطق سیل‌زده این شهرستان به منظور بررسی میزان خسارت سیل حضور یافت.

    استاندار کرمان ضمن تسلیت به خانواده جانباختگان این حادثه، تسریع در خدمات‌رسانی به مردم را مورد تاکید قرار داد.

    ستاد مدیریت بحران شهرستان جیرفت نیز با حضور استاندار کرمان برگزار شد تا تصمیمات لازم برای خدمت‌رسانی به مناطق سیل‌زده به نحو کامل انجام شود.

    در پی بارش‌های ظهر و عصر ۸ فروردین ماه در جیرفت که تا نیمه شب و سحرگاه امروز ۹ فروردین ماه ادامه داشت، ستاد مدیریت بحران این شهرستان به ریاست احمد بلندنظر فرماندار جیرفت برگزار و بر هماهنگی و همکاری اعضا ستاد مدیریت بحران تاکید شد.

    ستاد مدیریت بحران شهرستان جیرفت، با توجه به بارش‌های سیل‌آسا و احتمال وقوع سیلاب و آبگرفتگی معابر، هشدار‌های لازم را به شهروندان، کشاورزان، دامداران و عشایر منطقه داده و از آن‌ها خواست که به حریم رودخانه‌ها نزدیک نشوند

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *