×
آخرین اخبار

سفیر روسیه: در تحویل S۴۰۰ به ایران هیچ مشکلی نداریم

  • کد نوشته: 37021
  • ۱۳۹۹-۰۷-۱۳
  • 294 بازدید
  • سفیر روسیه در تهران می گوید که مسکو در تحویل اس ۴۰۰ به ایران مشکلی ندارد. به گزارش دیدگاه نیوز ، لوان جاگاریان، سفیر روسیه در تهران در خصوص اینکه آیا تهدیدات آمریکا باعث عدم همکاری تسلیحاتی روسیه با ایران خواهد شد یا نه، گفت:  به هیچ‌وجه، معاون وزیر امور خارجه روسیه هم اعلام کرد که […]

    سفیر روسیه: در تحویل S۴۰۰ به ایران هیچ مشکلی نداریم

    سفیر روسیه در تهران می گوید که مسکو در تحویل اس ۴۰۰ به ایران مشکلی ندارد.

    به گزارش دیدگاه نیوز ، لوان جاگاریان، سفیر روسیه در تهران در خصوص اینکه آیا تهدیدات آمریکا باعث عدم همکاری تسلیحاتی روسیه با ایران خواهد شد یا نه، گفت:  به هیچ‌وجه، معاون وزیر امور خارجه روسیه هم اعلام کرد که ما از تهدیدهای آمریکا نمی‌ترسیم و بر تعهدات خود پایبند خواهیم بود و اگر طرف ایرانی پیشنهادات خاصی را در مورد خرید سلاح از روسیه دارد، ما آمادگی داریم بعد از ۱۸ اکتبر به دقت پیشنهادات طرف ایرانی را پیگیری کنیم.

    وی در مصاحبه با روزنامه رسالت گفت: همانطور که می‌دانید اس۳۰۰ تحویل داده شد. روسیه برای تحویل اس۴۰۰ هم مشکلی ندارد و از ابتدا هم مشکلی نبود.

    سفیر روسیه در خصوص تحولات اخیر گفت: از ابتدا و فورا بعد از آن‌که ترامپ در ماه می سال ۲۰۱۸ اعلام کرد از برجام خارج می‌شود، ما به طور سخت علیه آمریکا موضع گرفتیم و از سه کشور اروپایی خواستیم در کنار ما باشند تا با تلاش یکدیگر برجام را حفظ کنیم.  از طرفی بحث‌هایی طی جلسات شورای امنیت مطرح شد؛ به طور مثال در ماه اوت که اندونزی ریاست شورا را به عهده داشت و پس از آن نیجریه، امیدوار هستیم در ماه اکتبر که روسیه ریاست را بر عهده بگیرد بتوانیم این روند مقابله با زیاده خواهی آمریکا را دنبال کنیم و مانند دوره قبل که روسیه، اندونزی، نیجریه و سایر کشورها از جمله چین و سه کشور اروپایی در مقابل فشار آمریکا سخت ایستاده و مقاومت کردند و در نهایت توانستیم پیروز شویم.

    جاگاریان گفت: اما موضوعی که می‌خواهم به آن اشاره کنم بسیار مهم است، سه کشور اروپایی از آمریکا حمایت نکردند اما باز هم همان‌ها از فعالیت منطقه‌ای ایران انتقاد می‌کنند، از طرفی می‌گویند که لغو تحریم سلاح به ایران باید انجام شود و از طرف دیگر می‌گویند فعالیت‌های ایران نباید ادامه داشته باشد اما ما از همان ابتدا گفتیم که از روز ۱۹ اکتبر هیچ مشکلی برای فروش سلاح به ایران  نیست.

    سفیر روسیه درباره انتخابات آمریکا گفت: هر فردی در آمریکا انتخاب شود برای ما تفاوتی ندارد. در گذشته ادعا می‌کردند که روسیه در انتخابات آمریکا دخالت کرده و به ترامپ توجه کردید، چراکه او منافع روسیه را دنبال می‌کند اما در زمان ترامپ روابط ما با آمریکا به پایین‌ترین سطح رسیده است. ترامپ از تمام قراردادهای دوجانبه خارج شده و دو کنسولگری ما را هم مسدود کرد و ملک روسیه را به صورت غیرقانونی تصرف کرده‌اند. بایدن هم که مدام  ادعا می‌‌کند اگر من شکست بخورم مقصر روسیه است! من اصلا تفسیری ندارم. دموکرات‌ها آدم‌های عجیب و غریبی هستند.

    وی افزود: روسیه ترجیحی ندارد. مردم آمریکا به هرکس رأی دهند با او کار می‌کنیم و چاره‌ای هم نیست چراکه هیچ‌کدام قابل اعتماد نیستند.

    جاگاریان ادامه داد: همه ما در مناقشات منطقه و سایر نقاط جهان، قربانی مبارزات داخلی آمریکا شدیم. در حالی که به جای این‌که در امور خارجی کشورهای مستقل مانند ایران، روسیه، ونزوئلا و چین و … دخالت کنند، باید بیشتر بر مشکلات داخلی خودشان متمرکز شوند. اکنون نزدیکه به ۶ میلیون نفر در آمریکا به کرونا مبتلا شدند و بیش از ۲۰۰ هزار نفر جان خود را از دست داد‌ه‌اند و به دلیل تفکرات نژادپرستی و بی‌نظمی کامل است که در بعضی از شهرهای آمریکا برقرار است. به طور مثال آمریکایی‌ها از بلاروس انتقاد می‌کنند و حتی در کشورهای اروپایی هم تظاهرات ضد دولتی برگزار می‌کنند لذا برخورد با مسائل از سوی آن‌ها دوگانه است.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *