×
آخرین اخبار

سفیر ایران در روسیه: روابط اقتصادی ایران با روسیه بسیار نازل است/تجارت با روسیه متولی ندارد

  • کد نوشته: 54150
  • ۱۳۹۹-۱۲-۰۳
  • 1171 بازدید
  • سفیر ایران در روسیه با اشاره به پایین بودن سطح روابط اقتصادی ایران با روسیه گفت: مبادلات ایران از طریق کشور آذربایجان انجام می شود و این کشور اختلالاتی در گمرکات خود بر سر ترخیص کالاهای ایرانی بوجود می آورد. به گزارش دیدگاه نیوز ، کاظم جلالی سفیر ایران در روسیه در مصاحبه با رادیو […]

    سفیر ایران در روسیه: روابط اقتصادی ایران با روسیه بسیار نازل است/تجارت با روسیه متولی ندارد

    سفیر ایران در روسیه با اشاره به پایین بودن سطح روابط اقتصادی ایران با روسیه گفت: مبادلات ایران از طریق کشور آذربایجان انجام می شود و این کشور اختلالاتی در گمرکات خود بر سر ترخیص کالاهای ایرانی بوجود می آورد.
    به گزارش دیدگاه نیوز ، کاظم جلالی سفیر ایران در روسیه در مصاحبه با رادیو گفت: روابط سیاسی، امنیتی، دفاعی و نظامی ایران با روسیه در سطح بالایی است ولی متاسفانه عملکرد ضعیفی در روابط اقتصادی داریم.

    وی افزود: کشور روسیه سالانه حدود ۲۷۰ میلیارد دلار واردات دارد که سهم ایران از این بازار بسیار ناچیز است.

    جلالی بخش خصوصی ایران را بسیار کوچک دانست و افزود: متاسفانه نوسانات قیمت در بازار ایران موجب بی تعهدی بخش خصوصی در مبادلات شده است.

    وی با اشاره به رشد صادرات ایران به روسیه در سال ۲۰۲۰ گفت: رشد صادرات در سال گذشته ۱۰۵ درصد و حجم تجارت نیز ۴۳ درصد افزایش یافت.

    سفیر ایران در روسیه مهمترین مانع بر سر تجارت ایران و روسیه را مشکلات زیر ساخت های ارسال کالا دانست و افزود: علیرغم مرز آبی دو کشور و الزام دارا بودن ناوگان دریایی مناسب، ما در این بخش ضعف بزرگ داشته و مبادلات خود را از طریق کشور واسطه انجام می دهیم.

    وی افزود: مبادلات ایران از طریق کشور آذربایجان انجام می شود و این درحالی است که این کشور ظرفیت صادرات محصولات کشاورزی بسیار بالایی دارد و به منظور دستیابی به بازار روسیه، اختلالاتی در گمرکات خود بر سر ترخیص کالاهای ایرانی بوجود می آورد.

    جلالی ادامه داد: ایران متولی مشخصی در تجارت خارجی با کشور روسیه ندارد و این یک مانع بزرگ بر سر تجارت دو کشور است.

     

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *