×
آخرین اخبار

سردار اشتری: هیچ مشکل امنیتی در گذرگاهها و پایانه‌های اربعین گزارش نشده است

  • کد نوشته: 93587
  • ۱۴۰۱-۰۶-۲۱
  • 405 بازدید
  • آبادان – خبر روز – فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران گفت:تاکنون هیچگونه مشکل امنیتی در مسیرها، گذرگاها و پایانه‌های اربعین گزارش نشده است و شاهد حرکت راوان و عادی زائران در خروج از کشور هستیم.

    سردار اشتری: هیچ مشکل امنیتی در گذرگاهها و پایانه‌های اربعین گزارش نشده است

    به گزارش خبرنگار دیدگاه نیوز، سردار حسین اشتری دوشنبه شب در بازدید از گذرگاه اربعین شلمچه در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت:خوشبختانه زائران اربعین با  کمترین مشکلات به سفر معنوی زیارت عتبات عالیات مشرف می‌شوند.

    وی ضمن تشکر از زائرانی که در ایام برگزاری اربعین همراهی خوبی با پلیس داشتند، افزود: از پلیس و مرزبانی و مردم عراق نیز که پذیرایی زائران بودند، تشکر می کنم.

    اشتری گفت: تاکنون دو میلیون و ۹۰۰ هزار زائر از کشور خارج و ۹۵۰ هزار زائر به کشور بازگشتند و در حدود ۲ میلیون نفر از زائران هنوز در عتبات عالیات هستند.

    وی با اشاره به آغاز موج برگشت زائران اربعین به کشور اظهار داشت:بدون شک در چند روز آینده تعداد زائران افزایش خواهد یافت و توصیه می‌شود زائران هر چه زودتر سفر خود را به پایان برسانند و به کشور برگردند تا با تراکم جمعیت در گذرگاها مواجه نشوند.

    فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران افزود: زائرانی که بعد از مسافرت معنوی هفت و هشت روزه به کشور برمی‌گردند حتما خسته هستند و اگر با خودروی شخصی سفر می‌کنند در مواکبی که مردم استان خوزستان تدارک دیده اند استراحت و بعد از آن سفر خود را ادامه دهند و پلیس نیز از مرز تا شهرهای مقصد در خدمت زائران اربعین است و خدماتی که نیاز باشد ارائه خواهد کرد.

    بیش از ۴۰۰ موکب در مسیر و مرز شلمچه مستقر است.

    مرز بین‌المللی شلمچه در ۱۵ کیلومتری غرب خرمشهر و ۲۰ کیلومتری بصره عراق قرار دارد.

    شلمچه و چذابه ۲ گذرگاه تردد زایران اربعین حسینی در خوزستان هستند. 

    مشکل اتباع را برطرف می‌کنیم

    اشتری گفت: اتباع خارجی که مدارک ندارند حتما به مرزها و گذرگاه‌های اربعین حسینی شلمچه مراجعه نکنند و در شهرهای خود برگه و مدارک خود را تهیه کنند ضمن اینکه در اداره پلیس شهر خرمشهر مکان‌های انتظامی برای رفع مشکلات اتباع پیش‌بینی شده است.

    وی افزود:زائران ایرانی که بلیط تهیه کردند و الان گذر موقت ندارند اگر بلیط ارائه دهند برگه موقت تحویل خواهند گرفت.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *