×
آخرین اخبار

ستاد مبارزه با کرونا شهرستان آبادان تشکیل جلسه داد

  • کد نوشته: 38197
  • ۱۳۹۹-۰۷-۲۲
  • 318 بازدید
  • موسوی: مانور بزرگ مبارزه با کرونا تحت عنوان سفیران سلامت در آبادان برگزار می شودمعلمان ملزم به حضور در مدارس نیستند اتاق اصناف بازار را کنترل کندکارکنان بدون ماسک در محل کار و مسئولین مربوطه توبیخ و جریمه می شوندمردم همیشه همراه ما بوده اند
    ستاد مبارزه با کرونا شهرستان آبادان تشکیل جلسه داد

    موسوی: مانور بزرگ مبارزه با کرونا تحت عنوان سفیران سلامت در آبادان برگزار می شودمعلمان ملزم به حضور در مدارس نیستند اتاق اصناف بازار را کنترل کندکارکنان بدون ماسک در محل کار و مسئولین مربوطه توبیخ و جریمه می شوندمردم همیشه همراه ما بوده اند
    به گزارش خبرنگار دیدگاه نیوز از جلسه ستاد مبارزه با کرونا شهرستان آبادان به ریاست سید زین العابدین موسوی معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان آبادان برگزار شد که وی از برگزاری مانور بزرگ مبارزه با کرونا در هفته آینده در سطح شهرستان آبادان خبر داد.

    وی از برگزاری مانور بزرگ مبارزه با کرونا در هفته آینده در سطح شهرستان آبادان خبر داد. در این نشست موسوی با ارائه گزارش وضعیت آبادان در خصوص بیماری کرونا گفت: متاسفانه به دلایل مختلف باز وضعیت آبادان مثل دیگر شهرهای استان به موقعیت قرمز رسید و باید به این موضوع توجه کامل داشته باشیم. هر چند که مردم آبادان همیشه نجیب بودند و هر وقت از آن‌ها خواسته ایم در کنار ما قرار گرفتند. اگر در گوشه ای از شهر بی اهمیتی دیدیم این یعنی اینکه ما نتوانستیم این باور را بین شهروندان به وجود بیاوریم و اهمیت این موضوع و فاجعه کرونا را به مردم انتقال بدهیم.

    فرماندار ویژه آبادان باتشکر از دستگاههای موثر که در طول ماههای گذشته همراه و همگام با ستاد کرونا بودند از مردم آبادان بابت رعایت پروتکل های بهداشتی در ایام محرم و صفر قدردانی کرد و گفت:در کنار شهروندان آبادان از زحمات دیگر دستگاهها مثل سازمان تبلیغات اسلامی، نهاد امام جمعه، نیروی انتظامی و دیگر ارگان هایی که در کنار ما بودند و توانستند به صورت نسبی مراسم‌های محرم و صفر را مدیریت کنند، قدردانی می کنم. اما باید بگویم که همکاری مردم آبادان بهترین لبیک به ندای رهبر معظم انقلاب اسلامی بود. ما شاهد بودیم در عصر عاشورا هیچگونه تجمع قابل توجهی در بقعه متبرکه سید عباس صورت نگرفت که جای قدردانی از مردم فهیم و ولایت‌مدار آبادان دارد.

    وی ادامه داد: تمام پارامترهای موثر بر همه گیری کرونا در به وجود آمدن این بحران دخالت دارند و نمی توان دلیل خاصی یا یک عامل خاصی را برای این وضعیت بر شمرد.

    موسوی درخصوص ادارات افزود: همه کارکنان ادارات ،سازمانها، موسسات و دوایر دولتی وبانکها ملزم به استفاده مستمر از ماسک در محل کار خود می باشند. اگر  از کارکنان در محل کار فردی ماسک نزند رئیس اداره باید برخورد انضباطی با وی داشته باشد. اگر در بازرسی از ادارات ثابت شود احدی از کارکنان اداره ای از ماسک استفاده نمی کند حتما رییس اداره توبیخ کتبی با درج در پرونده خواهد شد.
    وی با اعلام اینکه در هفته آینده برگزاری مانور بزرگ مبارزه با کرونا در دستور کار خواهد داشت گفت: باید بتوانیم شوک مثبت به جامعه واردکنیم. از این رو قصد داریم هفته آینده مانور بزرگ مبارزه با کرونا تحت عنوان سفیران سلامت و در سطح شهرستان آبادان برگزار کنیم که مشارکت تمام دستگاه‌های حاکمیتی، اجرایی، خدماتی و تبلیغاتی را می طلبد. همه ادارات و ارگانها باید به نوعی در این مانور حضور داشته باشد.

    در حوزه تبلیغات بیلبورد های سطح شهر باید به این منظور اختصاص داده شوند و بنرهایی با زمینه رنگ قرمز و با این جمله که “همشهری وضعیت کامل قرمز است” در بیلبوردها نصب گردد.
    سازمان‌ها باید در تمامی ابعاد مختلف در این مانور حضور داشته باشد. شاید لازم باشد در زمان مانور چند روزی ورودی آبادان را ببندیم و برخی اصناف غیر ضرور را در روزهای آتی تعطیل کنیم که هنوز در این خصوص تصمیم قطعی گرفته نشده است. قطعاً هر دستگاه اجرایی در این خصوص شانه خالی کند باید جوابگوی ستاد کرونا باشد.

    فرماندار ویژه آبادان تصریح کرد: قصد داریم بین گروه‌های هدف و نیازمندان و شهروندان آبادانی ۱۰۰ هزار ماسک توزیع کنیم. از دانشکده علوم پزشکی آبادان نیز می خواهم از تمام ظرفیت خود برای انجام عملیات تب سنجی در سطح شهر استفاده کنند. رئیس ستاد مبارزه با کالای شهرستان آبادان ادامه داد: به اتاق اصناف ابلاغ می کنم که وضعیت بازار را از نظر کنترل موارد بهداشتی و رعایت پروتکل های اجرایی هرچه سریعتر سر و سامان ببخشند.اگر پاساژها و مراکز خریدی  وجود دارد که به شهروندان اجازه می‌دهند بدون ماسک وارد شوند باید پلمپ شوند.

    تمامی گروههای زیر مجموعه رستوران ها باید به صورت بیرون بر فعالیت کنند. فعالیت  باشگاه‌های ورزشی می بایست کنترل گردد. پارک ها می بایست تعطیل باشند. جمع آوری پسماند شهرداری باید به نحو احسن انجام گیرد. در ادارات نیز رعایت فاصله فیزیکی  کنترل گردد. ما باید تمامی موارد را برای حفاظت از شهروندان عزیز به کار ببریم.

    رئیس شورای سلامت جنوب غرب استان در ادامه این نشست در خصوص وضعیت مدارس دولتی و غیر دولتی آبادان گفت: ما هیچگاه اعلام نکردیم که مدارس  آبادان و آموزش تعطیل باشد. بلکه به صورت آنلاین ، لذا باید گفت که هیچ معلمی ملزم به حضور در مدرسه نیست و فقط مدیران و معاونین می‌بایست در مدارس حضور داشته باشند و معلمان می توانند از طریق منزل آموزش آنلاین و مجازی خود را به دانش آموزان ارائه دهند. همچنین مراکز آموزشی چون آموزشگاه های آزاد سطح شهر و مراکز آموزش فنی و حرفه ای می بایست آموزشهای خود را به صورت غیر حضوری و بدون حضور هیچ دانش پژوه یا کارآموزی انجام دهند.
    در این نشست مقرر گردید که فردا جلسه داخلی و کارشناسی درخصوص اقدامات اجرایی مانور بزرگ سفیران سلامت در فرمانداری ویژه آبادان با حضور دستگاه‌های تعیین شده، تشکیل گردد.

     

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *