×
آخرین اخبار

زنجبیل‌های موجود در بازار وارداتی است / قیمت زنجبیل افزایش یافت

  • کد نوشته: 37983
  • ۱۳۹۹-۰۷-۲۱
  • 359 بازدید
  • رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار می‌گوید: اکثر زنجبیل‌های موجود در بازار وارداتی است و از چین و هند وارد کشور می‌شود. سال گذشته قبل از شیوع ویروس کرونا قیمت هر کیلو زنجبیل ۲۵ هزار تومان بود.
    زنجبیل‌های موجود در بازار وارداتی است / قیمت زنجبیل افزایش یافت

    دیدگاه نیوز / سال گذشته در پی شیوع ویروس کرونا قیمت هر کیلو زنجبیل به ۱۱۰ هزار تومان رسید. امسال نیز با تداوم ویروس کرونا و شروع فصل سرما، زنجبیل در برخی از میوه فروشی‌ها کمیاب شده است. رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار می‌گوید: « اکثر زنجبیل‌های موجود در بازار وارداتی است و این کالا از چین و هند وارد کشور می‌شود.»

    حال به نظر می‌رسد امسال به دلیل کُند شدن واردات کالا از چین بسیاری از اقلام خوراکی از جمله زنجبیل در بازار کمتر شده است.

    در همین حال رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار درباره وضعیت بازار زنجبیل به تجارت‌نیوز گفت: سال گذشته قیمت هر کیلو زنجبیل به ۱۱۰ هزار تومان رسید که با کشف برخی از محموله‌های زنجبیل و تزریق آن به بازار قیمت این کالا تعدیل شد؛ این در حالی است که امسال قیمت زنجبیل از لیست نرخ‌نامه اتحادیه میوه فروشان حذف شده است و کنترل بازار این کالا دیگر بر عهده ما نیست.

    اسدالله کارگر افزود: سال گذشته قبل از شیوع ویروس کرونا قیمت هر کیلو زنجبیل ۲۵ هزار تومان بود اما با شیوع این ویروس میزان تقاضا برای خرید آن بالا گرفت و قیمت زنجبیل به کیلویی ۱۱۰ هزار تومان رسید.

    هر کیلو زنجبیل ۱۰۰ هزار تومان!

    از سوی دیگر عضو هیات مدیره اتحادیه میوه و تره‌بار به تجارت‌نیوز گفت: زنجبیل در میادین میوه و تره‌بار زیاد است اما خریدار ندارد؛ از این‌رو واحدهای صنفی به دلیل نبود خریدار از خرید این کالا در میادین میوه و تره‌بار مرکزی خودداری می‌کنند. اکنون قیمت هر کیلو زنجبیل در میادین میوه و تره‌بار بین ۷۰ تا ۸۰ هزار تومان است که در واحدهای صنفی این کالا تا کیلویی ۱۰۰ هزار تومان فروخته می‌شود.

    جواد باقری با اشاره به وضعیت لیمو ترش اظهار کرد: لیمو ترش هم در بازار فراوان است. این کالا در خرده فروشی‌ها کیلویی ۱۶ هزار تومان فروخته می‌شود.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *